Досліджено взаємозв’язок штучного інтелекту, емоційного інтелекту та лідерства у державному управлінні. Встановлено, що інтеграція AI підвищує ефективність прийняття рішень, але створює ризики автоматизації без урахування соціальних аспектів.Метою є розроблення підходів до гармонійного поєднання AI та EI для зміцнення управлінських компетенцій.Використано методи системного аналізу, порівняльного аналізу та моделювання. Виявлено основні проблеми впровадження AI, зокрема недостатню цифрову грамотність управлінців. Запропоновано модель цифрового лідерства, що враховує когнітивні, емоційні та технологічні компетенції. Доведено, що збалансована інтеграція AI та EI сприяє ефективності державного управління.
1. Пархоменко-Куцевіл О. Обґрунтування використання технологій штучного інтелекту у системі управління персоналом публічної служби України. Публічне управління: концепції, парадигма, розвиток, удосконалення. 2024. Вип. 8. С. 98–106. DOI: 10.31470/27866246-2024-8-98-106 (дата звернення: 07.03.2025).
2. Прудиус О. Стратегічні напрями цифрового розвитку екосистеми управління людськими ресурсами державної служби України в умовах глобалізації. Аспекти публічного управління. 2023. Вип. 11. № 1. С. 5–11. DOI: 10.15421/ 152301 (дата звернення: 07.03.2025).
3. Краус К. М., Краус Н. М., Голубка С. М. Становлення праці 4.0 в умовах цифровізації та застосунку штучного інтелекту. Європейський науковий журнал економічних та фінансових інновацій. 2022. Вип. 2. № 10. С. 19–31. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/41864/ (дата звернення: 07.03.2025).
4. Нестеренко Г. П., Бойко В. В. Використання ШІ при прийнятті рішень у публічному управлінні та відповідальність за них. Вчені записки ТНУ ім. В. І. Вернадського. Серія: Публічне управління та адміністрування. 2024. Вип. 35. № 6. С. 54–59. URL: https://www.pubadm.vernadskyjournals. in.ua/journals/2024/6_2024/6_2024.pdf#page=60 (дата звернення: 07.03.2025).
5. Wirtz B. W., Weyer J. C., Geyer C. Artificial intelligence and the public sector – applications and challenges. International Journal of Public Administration. 2019. Vol. 42. No. 7. P. 596–615. DOI:10.1080/01900692.2018.1498103 (date of access: 07.03.2025).
6. Criado J. I., Gil-Garcia J. R. Creating public value through smart technologies and strategies: From digital services to artificial intelligence and beyond. International Journal of Public Sector Management. 2019. Vol. 32. No. 5. P. 438–450. DOI: 10.1108/ijpsm-07-2019-0178 (date of access: 07.03.2025).
7. Bhardwaj B., Sharma D., Dhiman M. C. AI and emotional intelligence for modern business management. IGI Global. 2023. URL: https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=wVfgEAAAQBAJ&oi=fnd&pg= PR1&dq=SYNERGY+OF+ EMOTIONAL+AND+ARTIFICIAL+INTELLIGENCE+IN+PUBLIC+SERVICE:+PROSPECTS+FOR+OPTIMIZING+MANAGERIAL+DECISION-MAKING&ots=OXTLBtrBF-&sig=d69M5nLd32v9R26s3foQcVZbrMc&redir_ esc=y#v= onepage & q &f=false (date of access: 07.03.2025).
8. Kambur E. Emotional intelligence or artificial intelligence?: Emotional artificial intelligence. Florya Chronicles of Political Economy. 2021. Vol. 7. No. 2. P. 147–168. URL: https://dergipark.org.tr/tr/pub/fcpe/issue/66453/982671 (date of access: 07.03.2025).
9. Dudau A., Brunetto Y. Debate: Managing emotional labour in the public sector. Public Money & Management. 2020. Vol. 40. No. 1. P. 11–13. DOI: 10.1080/09540962.2019.1665912 (date of access: 07.03.2025).
10. Isakova Z. Ethical synergy: Integrating artificial intelligence in civil service project management for new governance. Iqtisodiyot va talim. 2024. Vol. 25. No. 1. P. 16–22. URL: https://cedr.tsue.uz/index.php/journal/article/view/1412 (date of access: 07.03.2025).
11. Rokhsaritalemi S., Sadeghi-Niaraki A., Choi S.-M. Exploring emotion analysis using artificial intelligence, geospatial information systems, and extended reality for urban services. 2023. IEEE Access. Vol. 11. P. 92478–92495.DOI: 10. 1109/ACCESS.2023.3307639 (date of access: 07.03.2025).
12. Грущинська Н. М., Михальченко О. А. Евристика тенденцій управління у сучасних світовихпроцесах. Науковий погляд: економіка та управління. 2021. Вип. 1. № 71. С. 17–22. DOI: 10.32836/2521-666X/2021-71-3 (дата звернення: 07.03.2025).
13. Vesolovska M., Shved L. Strategizing soft skills resilience: A holistic approach to mitigating COVID-19 pandemic impact on workforce development. Qubahan Academic Journal. 2024. Vol. 4. No. 2. P. 153–169. DOI:10.48161/qaj. v4n2a193 (date of access: 07.03.2025).
14. Goleman D. Emotional intelligence: Issues in paradigm building. The emotionally intelligent workplace.2001. Vol. 13. No. 26. 2001. URL: https://citeseerx.ist.psu.edu/document?repid=rep1&type=pdf&doi=0b62033fd... 24be895267f0c6c (date of access: 07.03.2025).
15. Mayer J. D. MSCEIT: Mayer-Salovey-Caruso emotional intelligence test. Toronto, Canada: Multi-Health Systems, 2002. URL: https://mikegosling.com/pdf/MSCEITDescription.pdf (date of access: 07.03.2025).
16. IBM Watson: website. URL: https://www.ibm.com/watson (date of access: 10.03.2025).
17. Google AI: website. URL: https://ai.google (date of access: 10.03.2025).
18. SAP SuccessFactors: website. URL: https://www.sap.com/products/human-resources-hcm/successfactors. html (date of access: 10.03.2025).
19. Workday AI: website. URL: https://www.workday.com (date of access: 10.03.2025).
20. Palantir Gotham: website. URL: https://www.palantir.com (date of access: 10.03.2025).
21. Microsoft Azure AI: website. URL: https://azure.microsoft.com/en-us/products/cognitive-services (date of access: 10.03.2025).
22. Salesforce Einstein AI: website. URL: https://www.salesforce.com/products/einstein-ai (date of access:10.03.2025).
23. Chatbots AI by OpenAI: website. URL: https://openai.com (date of access: 10.03.2025).
24. COMPAS AI: website. URL: https://www.equivant.com/compas-risk-needs-assessment (date of access:10.03.2025).