Дослідження методів прогнозування рівня шуму від рейкових транспортних засобів на прикладі м. Львова

2021;
: cc. 33 - 40
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет «Львівська політехніка»
3
Національний університет «Львівська політехніка»

Виконано дослідження та розроблено метод локалізації розрахунку рівня шуму від рейкового транспортного засобу в місті Львові. Адаптовано моделі вимірювання шумового навантаження, уніфіковано виміряні величини та запропоновано власне рішення на основі дорожнього покриття, швидкості руху рейкового транспорту та відстані від джерела шуму. Відповідно до методів дослідження, а саме: Schall 03 (німецького), Nordic Train (скандинавські країни) здійснено порівняння за графіком Бленда — Альтмана, що дало змогу адаптувати отримані результати та врахувати дорожнє покриття (асфальтоване), швидкість залізничного транспорту та відстань від джерела шуму. В результаті адаптовано моделі прогнозування вимірювання шумового навантаження. Результати порівнювали з графіком Блeнда — Альтмана, що дало можливість сформувати порівняльну таблицю. Мета дослідження — аналіз методів вимірювання рівня шуму та адаптація їх до наших реалій. Проаналізувавши відомі методи вимірювання шумового навантаження залізничних транспортних засобів, можемо вважати, що для міст України (особливо Львова) жоден із них не є правильним.

  1. Salomons, E. M., Berghauser Pont, M. (2012). Urban traffic noise and the relation to urban density, form, and traffic elasticity. Landscape and Urban Planning, DOI: 10.1016/j.landurbplan.2012.06.017.
  2. Mishra, R. K., Parida, M., Rangnekar, S. (2010). Evaluation and analysis of Traffic Noise Along Bus Rapid Transit System Corridor. International Journal of Environmental Science and Technology. DOI:10.1007/BF03326183.
  3. Gallo, M. (2020). A piecewise-defined function for modelling traffic noise on Urban Roads. MDPI. DOI:10.3390/infrastructures5080063.
  4. Maghrour Zefreh, M., Torok, A. (2018). Theoretical comparison of the effects of different traffic conditions on Urban Road Traffic Noise. Journal of Advanced Transportation. DOI:10.1155/2018/7949574.
  5. Maine, L., Sharma, L., Franzen, D., (2016). Use of corn height measured with an acoustic sensor improves yield estimation with ground based active optical sensors. Computers and Electronics in Agriculture. DOI:10.1016/j.compag.2016.04.016.
  6. Melnyk, M., Lobur, M., Vasyliuk, I., Mazur, V., Hemich, N. (2011). The mathematical model of length defining position of dominated noise source in traffic flow. Proc. of the XI Intern. Conf. on the experience of designing and application of CAD systems in microelectronics (CADSM’2011). Lviv — Polyana: Publishing House Vezha & Co.
  7. ISO 362-1 Road vehicles (2007). Measurement of noise emitted by accelerating road vehicles. Engineering method. Part 1. Road vehicles of M and N categories ISO. https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:362:-1:ed-1:en.
  8. Jonasson, Hans G. (2001). Nord 2000. New Nordic prediction method for rail traffic noise, SP Hallbar Samhallsbyggnad, Ljud och vibration. Storeheier, Svein, SINTEF. DOI:10.1006/jsvi.1996.0268
  9. SoundPLAN User’s manual Sound PLAN GmbH / Sound PLAN International LLC Stand: (2018), ch. 6, pp. 83–89.
  10. Szwarc, M., Kostek, B., Kotus, J., Szczodrak, M. & Czyzzewski, A. (2011). Problems of Railway Noise — A Case Study. International Journal of Occupational Safety and Ergonomics. DOI: 10.1080/10803548. 2011.11076897.
  11. Giavarina, D. (2015). Understanding Bland Altman analysis, Biochem Med (Zagreb). DOI: 10.11613/BM.2015.015.
  12. Bland, J. M., Altman, D. G. (1986). Statistical methods for assessing agreement between two methods of clinical measurement (PDF). DOI:10.1016/S0140-6736(86)90837-8.PMID2868172.S2CID2844897.