Проєкт інформаційної системи продажів на платформі благодійних аукціонів

2023;
: cc. 198 - 217
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет « Львівська політехніка», кафедра інформаційних систем та мереж

У роботі описано вимоги до проєкту інформаційної системи продажів на платформі благо- дійних онлайн-аукціонів, який пропонує принципово новий спосіб продажу коштовного майна, такого як нерухомість чи транспортний засіб. Проєктована інформаційна система є нестандартним рішенням із втілення аукціонних продажів, оскільки в економічно нестабільні часи покликана стати альтернативним способом для продавців виставити своє майно як лот; розіграти лот між учасниками аукціону і надати шанс малозабезпеченим прошаркам населення стати власниками цінного майна за порівняно невелику суму ставки на аукціоні; виплатити частину зібраної суми на користь благодійних фондів, за які проголосують користувачі які беруть участь в аукціоні; зба- гатити державний бюджет виплатою податків з процедури купівлі-продажу.

Доцільність створення такої інформаційної системи оцінено на основі порівняння її з наявними прототипами. Для обґрунтування актуальності проєкту розроблено систему експертного оцінювання характеристик проєктованої системи та її аналогів за низкою критеріїв. Визначено низку переваг та критично важливих відмінностей проєкту системи. На основі методу менеджменту проєкту S.M.A.R.T. сформульовано цілі створення інформаційної системи та визна- чено перелік завдань для їх досягнення. Окреслено структурні, функціональні, інформаційні, біз- несові та клієнтські вимоги до проєкту. Вказано основні засоби розроблення ІТ-проєкту мовою TypeScript на платформах Node.js та Angular. Запропоновано інтеграцію інформаційної системи з платіжною системою Fondy для збереження надходжень від аукціону. Визначено ризики вико- нання і впровадження проєкту та окреслено способи мінімізації їх впливу.

  1. Сторонянська І. З., наук. ред. (2022). Економіка регіонів України в умовах війни: ризики та напрямки забезпечення стійкості: науково-аналітичне видання. Львів, Державна установа “Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України”. Серія: Проблеми регіонального розвитку. https://ird.gov.ua/ irdp/p20220033.pdf.
  2. Авраменко В. С., Авраменко А. С. (2017). Проектування інформаційних систем: навч. посіб. Черкаси: Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького.
  3. Лемич М. (2022). Онлайн-аукціон для допомоги ЗСУ: Лоти Проти. https://loty-proty.com.
  4. Аукціонний дім “Дукат”. (2022). www.dukat.art.com.
  5. Благодійні аукціони Прозорро. (2022). Продажі для підтримки армії і гуманітарних потреб. https://prozorro.sale/charity-auctions-about.
  6. Свій за свого. (2022). Благодійний аукціон на підтримку армії. https://uk-ua.facebook.com/ svij.za.svogo/about.
  7. State of Marketing Trends Report. (2022). By HubSpot, Litmus, Rock Content, and Wistia. https://www.hubspot.com/state-of-marketing.
  8. Wolfstetter E. (1996). AUCTIONS. An Introduction. Journal of Economic Surveys, 10 (4), 367–420. DOI: 10.111/j.1467-6419.1996.tb00018.x.
  9. Краус К., Краус М., Манжура О. (2021). Електронна комерція та Інтернет-торгівля: навч.-метод. посіб. Київ: Аграр Медіа Груп.
  10. Борисова Т. М. (2015). Маркетинг благодійних і волонтерських організацій. Галицький економічний вісник. Серія: Маркетингові технології підприємств в сучасному науково-технічному середовищі. Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 49(2), 183–193. http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/13093.
  11. Турчин Л. Я. (2021). Електронна комерція як ефективний маркетинговий інструмент. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні науки, 3, 93–100. DOI: 10.31891/2307-5740- 2021-294-3-15.
  12. Волинчук Ю. В., Ковальчук Н. В., Кулик Ю. М. (2020). Електронна взаємодія в ключових секторах електронної комерції. Економічні науки: зб. наук. праць Луцького національного технічного університету. Серія: Регіональна економіка, 17(67), 39–49. DOI: https://doi.org/10.36910/2707-6296-2020-17(67)-5.
  13. Шиманська О. (2021). Теорія аукціонів та її практичне застосування. Вісник Економіки, 0(1), 143–158. doi:https://doi.org/10.35774/visnyk2021.01.143.
  14. Бруско І. В., Редчиць М. В. (2020). Онлайн-аукціон як маркетинговий інструмент стимулювання продажів автомобілів з пробігом. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки, 57, 64–73. DOI: https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.57.2020.206253.
  15. Пічкурова  З.  В.  (2016).  Світовий  досвід  створення  та  функціонування  патентних  аукціонів. Причорноморські економічні студії, 12 (ч. 2), 30–34. http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/29649.
  16. Юхно А. С., Князь О. В., Погойда В. П., Кондратюк Н. В. (2021). Земельні торги: сучасні тенденції та перспективи. Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В. В. Докучаєва. Серія: Економічні науки, 2(2), 132–141. DOI: 10.31359/2312-3427-2021-2-2-132. https://repo.btu.kharkov.ua//handle/ 123456789/5030.
  17. Берко А. Ю., Висоцька В. А., Пасічник В. В. (2009). Системи електронної контент-комерції: монографія. Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”.
  18. Висоцька В. (2018). Технології електронної комерції та Інтернет-маркетингу: монографія. LAP LAMBERT Academic Publishing.
  19. Strachan J. (2017). The S.M.A.R.T. Goals: How to Get Rich with No Money or Education (Paperback). Independendetly Publisher.
  20. Про компанію Fondy (2022). https://fondy.ua/uk/products/payments-for-website/.
  21. Cox K. (2021). Business Analysis, Requirements, and Project Management: A Guide for Computing Students. New York, Auerbach Publications. DOI: 10.1201/9781003168119.
  22. Посохов І. М. (2014). Теоретичні та практичні аспекти управління ризиками корпорації: монографія.Харків: Слово.