Методи використання розширених можливостей глобальних пошукових систем в задачі пошуку споживацького досвіду в онлайн середовищах

2011;
: сс. 333 – 343

Тимовчак-Максимець О.Ю. Методи використання розширених можливостей глобальних пошукових систем в задачі пошуку споживацького досвіду в онлайн середовищах / О.Ю. Тимовчак-Максимець // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2011. – № 715 : Інформаційні системи та мережі. – С. 333–343. – Бібліографія: 13 назв.

Authors: 

Тимовчак-Максимець О.Ю.

This paper deals with methods of employing advanced search options of global search engines such as Google in the task of consumer experience mining in communicative on-line environments such as Web forums.

1. Esuli A. SentiWordNet: A Publicly Available Lexical Resource for Opinion Mining / A. Esuli, F. Sebastiani // Proceedings of the International Conference on Language Resources and Evaluation. — Genoa, 2006. — Рp. 417–422.
2. Wiebe J. Learning Subjective Language / J. Wiebe, R. Bruce, M. Martin // Computational Linguistics. — 2004. — 30(3). — 277–308.
3. Kim S. Determining the Sentiment of Opinions / S. Kim, E. Hovy // Proceedings of Conference on Computational Linguistics (COLING-04). — Geneva, 2004. — Рp. 1367 — 1373.
4. Pang B. Opinion Mining and Sentiment Analysis / B. Pang, L. Lee // Foundations and Trends in Information Retrieval / — 2008. — 2(1 — 2). — pp. 1–135.
5. Mullen T. A Preliminary Investigation into Sentiment Analysis of Informal Political Discourse / T. Mullen, R. Malouf // Proceedings of the AAAI Symposium on Computational Approaches to Analyzing Weblogs. — Berlin: Springer-Verlag, 2006. — pp. 159 — 162.
6. Strapparava C. WordNet-Affect: An Affective Extension of WordNet / C. Strapparava, A. Valitutti // Proceedings of the 4th International Conference on Language Resources and Evaluation. — 2004. — Рp. 1083–1086.
7. Dave K. Mining the Peanut Gallery: Opinion Extraction and Semantic Classification in Product Reviews / K. Dave, S. Lawrence, D. Pennock // Proceedings of ACM WWW2003. — Budapest, 2003. — Рp. 519–528.
8. Turney P. Measuring Praise and Criticism: Inference of Semantic Orientation from Association / P. Turney, M. Littman // ACM Transactions on Information Systems. — 2003. — 4(21). — pp. 315–346.
9. Яндекс Допомога: Пошуковий контекст [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://help.yandex.ua/search/?id=1111438.
10. Google Guide Quick Reference: Google Advanced Operators [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.googleguide.com/using_advanced_operators.html.
11. Market Share of Forums: A Pie Chart of The Most Common Forums [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.qualityposts.com/ForumMarketShare.php.
12. The Top 5 Forum Platforms Compared [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.webhostingreport.com/learn/top-five-forumplatforms-compared.html.
13. Yahoo! Search Help: Search Tips [Електронний ресурс]. — Режим доступу. http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/search/basics/basics-04.html.