Using of the technology of the online analytical processing (OLAP) to support decision-making in education was offered. Systematic analysis of the activity of secondary schools was performed using the methodology of constructing hypercube data. Detailed description of dimensions hypercube data of secondary schools were identified and presented. Multidimensional data model of secondary schools was worked out.
1. Заботнев М.С. Система анализа образовательной статистики на основе интеграции OLAP и GIS технологий. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.olap.ru/basic/sz.asp.
2. Гудков A.A. Применение новых информационных технологий анализа информации в сфере образования / А.А. Гудков // Известия Пензенского государственного педагогического университета. Сектор молодых ученых. — Пенза: ПГПУ, 2007. — № 3 (7). — С. 201–203.
3. Lechtenborger J. Multidimensional normal forms for data warehouse design / J. Lechtenborger, G. Vossen // Inf. Syst., 2003. — Vol. 28. — P. 415–434.
4. Pedersen T. B. A foundation for capturing and querying complex multidimensional data / T. B. Pedersen, C. S. Jensen, C. E. Dyreson // Inf. Syst., 2001. — Vol. 26. — P. 383–423.
5. Зыкин С.В. Автоматизация формирования многомерных представлений данных / С.В. Зыкин // Вестник ВГУ. — 2010. — № 2 : Системный анализ и информационные технологии. — С. 145–152.
6. Кравець Р.Б. Організація багатовимірного подання та аналізу інформації у реляційних базах даних / Р.Б. Кравець // Вісник Національного університету «Львівська політехніка» "Інформаційні системи та мережі«.— 2006. — С. 178–193.
7. Шаховська Н.Б. Сховища та простори даних: монографія / Н.Б. Шаховська, В.В. Пасічник — Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. — 244 с.
8. Григорович В.Г. Інформаційні параметри загальноосвітнього навчального закладу / В.Г. Григорович, М.В. Назарук, В.В. Пасічник // Вісник Національного університету «Львівська політехніка» «Інформаційні системи та мережі». — 2012. — № 743. — С. 74–86.