паливний елемент

Енергоформуюче каскадне керування системою тягового електроприводу з гібридним джерелом живлення

У статті представлено структуру та принципи роботи системи електроприводу транспортного засобу з гібридною системою нагромадження енергії, що поєднує паливну комірку та суперконденсатор, з’єднані через керовані DC–DC перетворювачі зі спільною шиною постійного струму. Функції тягового приводу виконує безщітковий двигун постійного струму (BLDC) що живиться трифазною напругою від інвертора приєднаного до DC-шини.

Обчислювальна модель для прогнозування корисної потужності паливного елементу протонообмінної мембрани

Показано збільшення електричної енергії внаслідок збагачення киснем. З метою максималізації кількості кисню у всіх областях каталітичного шару (CL), для питомої ефективної площі мембрани (MEA) змодельовано поле потоку (FF). За розробленою моделлю 3DCFD спрогнозована швидкість приросту електричної енергії за підвищення кількості кисню в CL на 1 %. Змодельовано зволожену повітряну суміш на паливному елементі протонообмінної мембрани (PEMFC).

Золь-гель синтез і дослідження властивостей сульфовмісних полімер-неорганічних мембран

Синтезовано гібридні полімер-неорганічні мембрани на основі акрилових мономерів (у тому числі таких сульфовмісних) та наночастинок кремнезему, сформованих у результаті in situ золь-гель перетворення тетраетоксисилану (ТЕОС). Досліджено сорбційні характеристики мембран з різним вмістом сульфогруп і зшиваючого агента – N,N’- метиленбісакриламіду для початкової стадії процесу дифузії парів води та розраховано коефіцієнти дифузії парів води у мембранах.