educational reforms

Організаційно-виховні аспекти діяльності директора загальноосвітньої школи: історичний досвід і сучасні виклики

Анотація. Сучасна освітня система України перебуває у стані активних трансформацій, що
зумовлені як внутрішніми реформами, так і глобальними викликами, пов’язаними з війною, цифро-
візацією та змінами суспільних запитів. У цих умовах питання професійної культури педагогів і керів-
ників закладів освіти набуває стратегічного значення, оскільки від рівня їхньої управлінської, комуні-
кативної та ціннісної компетентності залежить успішність реформ та ефективність функціонування
освітнього простору.

Дистанційне навчання як виклик сучасної університетської освіти: філософсько-правовий вимір

У статті ми з’ясували, що оперативне застосування технологій дистанційного
навчання гарантує закладам вищої освіти: значне збільшення суб’єктів навчального
процесу (організація навчання для широкої аудиторії – одночасне залучення великої
кількості слухачів);суттєве зниження витрат на організацію навчального процесу
(відсутність розходів на оренду приміщень, економія комунальних платежів і т. д.);
істотне підняття якості навчання внаслідок засобів електронних бібліотек,
використання новочасних ІКТ, зростання масштабу самостійної роботи спудеїв,