функціональний стан водія

Закономірності зміни смуги руху водієм при взаємодії з автомобілем перешкодою

Представлено результати експериментальних досліджень поводження водіїв під час взаємодії з об’єктами-перешкодами, які зумовлені припаркованими транспортними засобами. На сьогодні паркування автомобілів на двосмугових вулицях є значною проблемою для водіїв під час руху та створює перешкоди. Водіям потрібно вчасно помітити припаркований автомобіль та виконати маневр зміни смуги руху. Все це впливає на траєкторії руху транспортних засобів та функціональний стан водія.

Зміна функціонального стану водіїв під час перевезення небезпечних вантажів

Дослідження ролі чинника людини в безпеці руху є відносно молодим науковим напрямком, який почав розвиватись за декілька десятиліть до появи масового автомобіля. Витоки транспортної психології та психофізіології водіїв здебільшого мали на меті створення максимально комфортних та безпечних умов руху за рахунок композиції автомобільних доріг. З часом надійшла потреба враховувати самі умови праці водія, а саме ергономіку рухомого складу.

Зміна показника індексу напруження водія легкового автомобіля протягом різних періодів доби у міських умовах руху

На сьогодні транспорт посідає вагому роль в забезпеченні добробуту людини та функціонуванні будь якого населеного пункту загалом. Транспортні системи задіяна практично у всіх галузях виробництва та надання послуг. Тому, будь які недоліки в її функціонуванні можуть призводити до значних матеріальних втрат. Однією з найвагоміших таких систем є «водій – автомобіль – дорога – середовище». Головною керуючою ланкою в ній є водій. Від його функціонального стану залежить правильність та тривалість прийняття рішень у різних дорожніх ситуаціях.