The importance of the client in forming marketing policy of communications in the market of hotel services

Authors: 
I.G. Pavlenko

A complex of hotel product promotion is reviewed, the distribution of responsive group of consumers in the relationship marketing is characterized; stages, models of behavioral responses of buyers and the formation of communication goals are specified in the article.

1. Орлова Т.М. Коммуникация, информация, коммуникационный менеджмент / Т.М. Орлова. [Электронный  ресурс].  – Режим  доступа: http://www.koism.rags.ni/publ/articles/l  8.php  
2.Конецкая В.П. Социология коммуникации : учебник / В.П. Конецкая. – М.: Международный университет бизнеса и управления, 1997. – 302 с. 
3.Бориснев С.В. Социология коммуникации / С.В. Бориснев. – 
М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 270 с.
4. Андрианов М.С. Невербальная коммуникация : стратегическая обработка паралингвистического дискурса : текст / М.С. Андрианов // Вопр. психологии. 1999. –  № 6. – С. 89–99. 
5. Бакстер Л.А. Отношения как диалог / Л.А. Бакстер // Личные отношения. – № 11. – 2004. – С. 1–22. 
6. Силларс А. Связь: основные свойства и их актуальность для исследования отношений / А. Силларс, Р. Вангелист; под ред. Д. Перльман, 2006. – С. 331–351.
7. Симонян Т.В. Маркетинг и маркетинговые коммуникации / Т.В. Симонян, Т.Г. Кизилова. – Ростов н/Д:  Феникс,  2011.  –  212 с.  
8.  Мильнер  Б.З.  Теория  организаций: курс  лекций  /  Б.З.  Мильнер.  – М.: ИНФРА-М, 1998. – 336 с. 
9. Вольтон Д. Информация не значит коммуникация / Д. Вольтон. – М.: ПОЛПРЕД-Справочники, 2010. – 34 с.
10. Волков К.М. Коммуникации, интегрированные во времени /  К.М. Волков // Маркетинговые коммуникации. – 2006. –  № 2 (32). – С. 118–129. 
11. Каймакова М.В. Коммуникации в организации: текст лекций / М.В. Каймакова. – Ульяновск, УлГТУ, 2008. – 73 с.