Домінанти розвитку університетської освіти у глобалізаційному суспільстві

Kucherenko N. V. Dominans foruniversityeducation in globalization society

Автори:
1
Національний університет “Львівська політехніка”, Навчально-науковий інститут права та психології

У статті визначено домінанти розвитку університетської освіти у глобалізаційному
суспільстві.  Акцентовано  на  тому,  що  університет  повинен  не  лише  продукувати  певні
ідеї,  розвивати  ті  чи  інші  тенденції  у  науці,  а,  передусім,  сприяти  поступовому
суспільному  розвитку,  повною  мірою  забезпечувати  запити  і  потреби  сучасної
людини.Подолання  традиційного  сформованого  масово-репродуктивного  характеру
розвитку  вищої  освіти  полягає  у  виведенні  її  на  особистісний  рівень.  Значну  роль  у
цьому  процесі  відіграють  законодавчі  ініціативи  про  вищу  освіту,  покликані  не  лише
формалізувати  її  основні  положення,  а  й  кардинально  вплинути  на  її  подальше
становлення  і  європейський  поступ.  Основною  домінантою  виступає  інновація  – 
цілеспрямований  пошук  ідеї  з  метою  розв’язання  суперечностей,  її  освоєння
відбувається  шляхом  апробації  в  формі  освітнього(навчального)  експерименту  або
пілотного  впровадження.  Інновації  в  університетській  освіті  є  закономірним  явищем, 
динамічним  за  характером  і  розвивальним  за  результатами,  їх  запровадження  дозволяє
вирішити суперечності між традиційною системою і потребами в якісно новій освіті. 

1. Nikolaienko S. Yakist vyshchoi osvity Ukrainy – pohliad u maibutnie [The quality of higher education in Ukraine is a look into the future]. Svit finansiv. Vol. 3(8). Zhovten, 2006. рр. 7–22. 2. Kyian M., Okladna M., Perevalova L. Cuchasnitendentsii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini [Contemporary trends in the development of higher education in Ukraine]. Available at: http://www.kpi. kharkov.ua/archive/Conferences 3. Demchenko N. M. Vyshchashkola v Ukraini: istoryko-pravovi aspekty [Higher school in Ukraine: historical andlegal aspects]. Pravove rehuliuvannia ekonomiky/ 2012. No 11–12. 62 pp. 474–482. 4. Iakymenko O. O. Chynnyky vplyvu na realizatsiiu orhanizatsiino-pravovoho mekhanizmu derzhavnoho rehuliuvannia transformatsii vyshchoi osvity v Ukraini [Factors influencing the implementation of the organizational and legal mechanism ofstate regulation of the transformation of higher education in Ukraine]. Bulletin of the National University of Civil Protection of Ukraine. Seriia: Derzhavne upravlinnia. 2016. Vol. 2. pp. 141–151. 5. Horbachyk A. P. Osoblyvosti menedzhmentu vyshchoiosvity v suchasnykh umovakh [Features of management of higher education inmodern conditions]. Aktualni problemy sotsiolohii , psykholohii, pedahohiky. 2010. Vol. 11. pp. 5–20. 6. Rymar Yu. M. Stan ta perspektyvy rozvytku vyshchoi shkoly v Ukraini [The state and prospects of the development of higher education in Ukraine]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia: Problemyekonomiky ta upravlinnia. 2008. No 628. pp. 277–280. 7. Sysoieva S. Osvitnireformy: osvitolohichnyi kontekst [Educational Reforms: Educational Context].Osvitolohiia. 2013. Vol. 2. pp. 36–45. 8. Vielcheva N. I. Naukovo-teoretychniosnovy derzhavnoho rehuliuvannia vyshchoi osvity [Scientific and Theoretical Foundations of State Regulation of Higher Education.]. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DeBu_2009_2_13 9. Vovkanych S. Y. Teoretyko-metodolohichni osnovy doslidzhennia liudskoho ta intelektualnoho kapitalu vznannievomistkii ekonomitsi: kontseptualizatsiia poniat [Theoretical and methodological foundations of research of human and intellectual capital in aknowledge-based economy: conceptualization of concepts.]. Rehionalna ekonomika.2007. No 4. pp. 7–19. 10. Rzhepishevska V. V. Problemy ta perspektyvy funktsionuvannia vyshchykh navchalnykh zakladiv u rehionalnii innovatsiiniisystemi [Problems and prospects of functioning of higher educational institutions inthe regional innovation system]. Efektyvna ekonomika. 2013. No 3. Available at:http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_3_30 11. Prysvitla O. V. Dominanty rozvytkuvyshchoi osvity v umovakh hlobalnoho rynku osvitnikh posluh. Dys. kand. ekon. nauk [Dominants of Higher Education Development in the Global EducationalServices Market. Dis Cand. econ sciences]. Dnipropetrovsk, 2016. 276 p. 12. Rybchanska Kh.V. Otsinka finansovykh vazheliv rozvytku vyshchoi osvityUkrainy [Assessment of financial leverage for the development of higher educationin Ukraine]. Fynansы, uchet, banky. 2016. Vol. 1(21). pp. 277–288. 13. Natsionalna doktryna rozvytku osvity [National Doctrine of Education Development]. Educationof Ukraine. April 23, 2002. 14. Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» vid 17. 01.2002 No. 2984-III [Law of Ukraine "On Higher Education" of 17.01.2002 No. 2984-III.]. Baza danykh «Zakonodavstvo Ukrainy» / VR Ukrainy. Available at:http://zakon3. rada.gov.ua/laws/show/2984-14 15. Prohrama ekonomichnykh reform Ukrainy na 2010–2014 rr. [Program of Economic Reforms of Ukraine for 2010–2014]. Available at: http://www.president. gov.ua/docs/Programa_reform_FINAL_2.pdf. 16. Pro zatverdzhennia Poriadku nadannia tsilovykh pilhovykh derzhavnykh kredytiv na zdobuttia vyshchoi osvity: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 16.06.2003 r. No. 916 [On Approval of the Procedurefor Granting Special Purpose Grants for Higher Education: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of 16.06.2003 No. 916]. Baza danykh «Zakonodavstvo Ukrainy» / VR Ukrainy. Available at: http://zakon.rada.gov.ua 17. Ivanova S.Innovatsii v osviti ta problemy reformuvannia systemy vyshchoi osvity v aspektiyevrointehratsii Ukrainy [Innovations in education and problems of reforming the system of higher education in the aspect of European integration of Ukraine]. Visnyk Cherkaskoho universytetu:pedahohichninauky. 2016. No 1. pp.43–49.