Обґрунтування критеріїв щодо облаштування відокремлених смуг руху для міського громадського транспорту

TT.
2020;
: pp. 1 - 11
https://doi.org/10.23939/tt2020.01.001
Надіслано: Березень 04, 2020
Переглянуто: Березень 18, 2020
Прийнято: Березень 23, 2020
1
Lviv Polytechnic National University
2
Lviv Polytechnic National University
3
Lviv Polytechnic National University

У роботі розглянуто методику та наведено результати дослідження показників транспортного потоку на магістральних вулицях, де діють різні режими надання пріоритету міському громадському транспорту. Закономірності зміни таких показників дозволяють визначити і диференціювати ділянки транспортної мережі за ефективністю обслуговування з метою впровадження різних регуляторних заходів, які б сприяли мінімізації затримки під час руху транспортного потоку. Визначено та обґрунтовано кількісні і якісні критерії щодо забезпечення пріоритетного пропуску міського громадського транспорту на різних ділянках транспортної мережі залежно від інтенсивності, швидкості та складу руху, а також параметрів проїзної частини. За результатами дослідження рекомендуються науково обґрунтовані підходи щодо впровадження різних схем регулювання транспортних потоків на ділянках транспортної мережі, що відрізняються планувальними параметрами та умовами руху потоків та забезпечують раціональне транспортне обслуговування за критерієм втрат часу на пересування мешканців. Ці результати є адекватними для великих та дуже великих міст зі щільною забудовою.

1. Planning and building-up territories. (2018). DBN Б.2.2-12:2018 from 01st September 2018. Kyiv: Minregion Ukraine (in Ukrainian).

2. Streets and roads of settlements. (2018). DBN В.2.3-5:2018 from 01st September 2018. Kyiv: Minregion Ukraine (in Ukrainian).

3. Gavrylov, E. V., Dmytrychenko, M. F., Dolia, V. K., Lanovyi, O. T., Lynnyk, I. E., & Polishchuk, V. P.(2007). Organizatsiia dorozhnioho rukhu [Traffic organization]. Kyiv: Znannia Ukrainy (in Ukrainian).

4. Fornalchyk, Ye. Yu., Mohyla, I. A., Trushevskyy, V. E., & Hilevych, V. V. (2018). Upravlinnia dorozhnim rukhom na rehuliovanykh perekhrestiakh u mistakh [Traffic management on controlled intersections in cities]. Lviv: Vudavnytstvo Lvivskoi Politekhniky (in Ukrainian).

5. Fornalchyk, Ye. Yu., Hilevych, V. V. & Mohyla, I.A. (2020). Modeliuvannia transportnykh potokiv [Traffic flow modeling]. Lviv: Vudavnytstvo Lvivskoi Politekhniky (in Ukrainian). https://doi.org/10.23939/tt2020.01.065

6. Han, F., Han, Y., Ma, M., & Zhao, D. (2016). Research on Traffic Wave Characteristics of Bus in and out of Stop on Urban Expressway. Procedia Engineering, Volume 137, 309–314 [in English]. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.01.263

7. Stoyanov, Pavel & Gagova, Plamena. (2012). Some Implementation of Quality of Public Transport. Transport Problems. Volume 7 Issue 2. 37–41 (in English).

8. Wahlstedt J. (2011). Impacts of Bus Priority in Coordinated Traffic Signals. Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 16, 578–587 (in English). https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.04.478

9. Wang, Dan & Liu, Cheng Shan. (2018). Research on Priority Control Method of Conventional Public Traffic Signals. IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science. Volume 189. 1–7. (in English). https://doi.org/10.1088/1755-1315/189/6/062053

10. Yang, M., Sun, G., Wang, W., Sun, X., Ding, J., & Han, J. (2018). Evaluation of the Pre-detective Signal Priority for Bus Rapid Transit: Coordinating the Primary and Secondary Intersections. Transport, Volume 33(1), 41-51. [in English]. https://doi.org/10.3846/16484142.2015.1004556

11. Furth, Peter & Muller, Theo. (2000). Conditional Bus Priority at Signalized Intersections: Better Service Quality with Less Traffic Disruption. Transportation Research Record. Volume 1731. 22–30 (in English). https://doi.org/10.3141/1731-04

12. Bai, Y., Li, J., Li, T., Yang, L., & Lyu, C. (2018). Traffic Signal Coordination for Tramlines with Passive Priority Strategy. Hindawi Mathematical Problems in Engineering, Volume 2018, 1–14. (in English). https://doi.org/10.1155/2018/6062878

13. Hounsell, N. B. & Shestha, B. P. (2005). AVL based Bus Priority at Traffic Signals: A Review and Case Study of Architectures. EJTIR. Volume 5. 13–29 (in English).

14. Zyryanov, Vladimir & Mironchuk, Aleksandr. (2012). Simulation Study of Intermittent Bus Lane and Bus Signal Priority Strategy. Procedia – Social and Behavioral Sciences. Volume 48. 1464–1471. (in English). https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.1122

15. Currie, G., Sarvi, M., & Young, W. (2007). Balanced Road Space Allocation: A Comprehensive Approach. ITE Journal on the Web, 75–83 [in English].

16. Shu-Zhi, Z., Yue-Feng, G., & Qing-Fei, T. (2013). Road Capacity under the Influence of Bus Stops. Information Technology Journal, Volume 12(22), 6740–6744 [in English]. https://doi.org/10.3923/itj.2013.6740.6744

17. Huo, Y., Li, W., Zhao, J., & Zhu, S. (2018). Modelling Bus Delay at Bus Stop. Transport, Volume 33(1), 12–21. [in English]. https://doi.org/10.3846/16484142.2014.1003324