Models of state communication policy and instrumental support of the interaction between public authorities and community

Автори: 
Ye. Romanenko

The conceptual analysis of models of communication policy is conducted that made it possible to identify its instrumental role in ensuring the effective interaction between public authorities and community, to classify main scientific approaches to systematization of models of communication policy, to indicate its advantages and disadvantages, and to identify communication errors that can occur under certain implementation conditions of those models. The information flow control algorithm in the communication interaction between public authorities and the public is developed. The activity of institutional structures of public authorities that should be entrusted with the implementation of appropriate models is characterized.

  1. Воробьёв Ю. Л. Коммуникативное взаимодействие гражданского общества и структур публичной власти как управленческий [Текст] : монография / Ю. Л. Воробьёв. — М. : [б. и.], 2008. — 370 с.
  2. Ильин М. В. Освоение свобод и гражданств в космополитическом предназначении / М. В. Ильин // В поисках гражданского общества [Текст] / НовГУ имени Ярослава Мудрого. — Великий Новгород : [б. и.], 2008. — С. 39–42.
  3. Сунгуров А. Ю. Модели взаимодействия органов государственной власти и структур гражданского общества: российский опыт / А. Ю. Сунгуров // RELGA [Электронный ресурс]. — 2008. — № 9 (172). — Режим доступа : http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?textid=2204&l... main&level2=articles.
  4. Почему НКО и власти нужны друг другу. Модели взаимодействия в регионах Северо-запада / [Яргомская Н., Белокурова Е., Ноженко М. и др.] // Публичная политика: вопросы мягкой безопасности в Балтийском регионе [Текст] / под ред. М. Б. Горного. — СПб. : Норма, 2004. — С. 52–147.
  5. Ледяев В. Г. Государство VS гражданское общество: скрытые практики власти и сопротивления / В. Г. Ледяев // В поисках гражданского общества [Текст] / НовГУ имени Ярослава Мудрого. — Великий Новгород : [б. и.], 2008. — С. 199— 259.
  6. 6. Там же. — С. 199–259.
  7. Егорова-Гантман Е. В. Политическая реклама [Текст] / Е. В. Егорова- Гантман. — М. : Николо-Медиа, 2002. — 240 с.
  8. Медведева Е. В. Рекламная коммуникация [Текст] / Е. В. Медведева. — М. : Едиториал УРСС, 2004. — 280 с.
  9. Репьев А. П. Мудрый рекламодатель [Текст] / А. П. Репьев. — СПб. : ИД «ВЕСЬ», 2013. — 320 с.
  10. Степанов В. Н. Провокативный дискурс социально-политической коммуникации [Текст] / В. Н. Степанов. — СПб. : [б. и.], 2003. — 263 с.
  11. Шейгал Е. И. Семиотика политического дискурса [Текст] / Е. И. Шейгал. — М. : ИТДГК «Гнозис», 2012. — 326 с.
  12. Там же. — 326 с.