Were made a review of the concept of analysis, types of analysis, classification of analysis, methods of its implementation and made a review of modern system of analysis of content. To analyze site content were used the following methods: analysis of the visitor content, analysis of the required amount of content, graphical analysis of content. Were analyzed the methods and design tools. Used methods and technologies of charts that display logical and physical model of the system. Determined the interaction of objects in the system that are ordered by time of their execution. All these charts reflect the structure and functioning of the system. Determined the basic functions of the system, the purpose of system development and usage of this systems in the future. Developed the conceptual model of the system, defined incoming, outgoing data and conducted their description and the description of system requirements. Thus, this intellectual – information system of content – analysis of textual information at the e-publishing house is a powerful tool in the management and successful operation of any newspaper.
1. Берко А. Ю. Системи електронної контент-комерції: монографія / А. Ю. Берко, В. А. Висоцька, В. В. Пасічник. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, 2009. – 612 с.
2. Зміст методики “контент-аналіз” [Електронний ресурс] / Т. Хорошилова // Прикладна лінгвістика. – Режим доступу: http://studentstpl.ucoz.ru/publ/teorija_vozdejstvija/metodika_kontent_ analiza/ soderzhanie_ metodiki_kontent_analiz/12-1-0-116.
3. Математична лінґвістика. [Книга 1. Квантитативна лінґвістика]: навч. посібник / [В. В. Пасічник, Ю. М. Щербина, В. А. Висоцька, Т. В. Шестакевич] // Серія “Комп’ютинґ”. – Львів: “Новий світ -2000”, 2012. – 359 с.
4. Григорьев С. Проведение контентанализа [Електронний ресурс]: навч. посібник / С. Григорьев. – Режим доступу: http://www.psyfactor.org/lib/k-a2.htm.
5. Контент-аналіз як метод дослідження [Електронний ресурс] / О. Т. Манаєв // Псі-фактор. – Режим доступу: http://psyfactor.org/lib/content-analysis3.htm.
6. Береза А. Електронна комерція / А. Береза, І. Козак, Ф. Левченко. – К: КНЕУ, 2002. – 326 с.
7. Клифтон Б. Google Analytics: профессиональный анализ посещаемости веб-сайтов / Б. Клифтон. – М.: Вильямс, 2009. – 400 с.
8. Деревья решений: общие принципы работы [Електронний ресурс] / Акобир Шахиди. – Доступ: http://www.basegroup.ru/ library/ analysis/tree/description/.
9. Аналіз статистики: Методи багатовимірної статистики. – Режим доступу: http://christsocio.info/content/view/492/102/ – Назва з титул. екрану.
10. Іванов В. Ф. Контент-аналіз: Методологія і методика дослідження ЗМК: навч. посібник / В. Ф. Іванов;[наук. ред. А. З. Москаленко]. – К., 1994. – 112 с.
11. Основы моделирования и оценки електронных информационных потоков / [Д. Ландэ, В. Фурашев, С. Брайчевский, 19 О. Григорьев]. – К.: Інжиніринг, 2006. – 348 с.
12. Ландэ Д. Основы интеграции информационных потоков: монография / Д. Ландэ. – К. : Інжиніринг, 2006. – 240 с.
13. Поспелов Д. Ситуационное управление: теория и практика / Д. Поспелов. – М.: Наука. – 1986. – 288 с.
14. CM Lifecycle Poster / Content Management Professionals. – Retrieved 20 July 2010. – Access: http://www.cmprosold.org/ resources/poster/. – Title from the screen.
15. EMC. Content Management Interoperability Services. Appendices. Version 0.5 / EMC, IBM, Microsoft. – Hopkinton: EMC, 2008. – 17 p.
16. EMC. Content Management Interoperability Services. Part I. Version 0.5 / EMC, IBM, Microsoft. – Hopkinton: EMC, 2008. – 76 p.
17. EMC. Content Management Interoperability Services. Part II – REST protocol binding. Version 0.5 / EMC, IBM, Microsoft. – Hopkinton: EMC, 2008. – 79 p.
18. EMC. Content Management Interoperability Services. Part II – SOAP protocol binding. Version 0.5 / EMC, IBM, Microsoft. – Hopkinton: EMC, 2008. – 37 p.
19. Hackos J. Content Management for Dynamic Web Delivery / J. Hackos. – Hoboken: Wiley, 2002. – 432 p.
20. Halvorson K. Content Strategy for the Web / K. Halvorson. – Reading: New Riders Press, 2009. – 192 p.
21. McGovern G. Content Critical / G. McGovern, R. Norton. – Upper Saddle River: FT Press, 2001. – 256 p.
22. McKeever S. Understanding Web content management systems: evolution, lifecycle and market / S. McKeever // Industrial Management & Data Systems (MCB UP), 2003. – № 103 (9). – P. 686–692.
23. Nakano R. Web content management: a collaborative approach / R. Nakano. – Boston: Addison Wesley Professional, 2002. – 222 p.
24. Osgood C. The nature and measurement of meaning / C. Osgood // Psychological Bulletin, 49 (1952). – P. 197-237.
25. Papka R. On-line News Event Detection, Clustering, and Tracking: thesis for the degree doctor of philosophy / R. Papka. – Amherst: Massachusetts University, 1999. – 154 p.
26. Woods R. Defining a Model for Content / R. Woods. – 2010. – Access: http://www. contentmanager.net/magazine/article_785_defining_a_model_for_ content_governance.html. – Title from the screen.
27. Rockley A. Managing Enterprise Content: A Unified Content Strategy / A. Rockley. – Reading: New Riders Press, 2002. – 592 p.
28. Stone W. R. Plagiarism, Duplicate Publication and Duplicate Submission: They Are All Wrong! / W.R. Stone // IEEE Antennas and Propagation, 2003. – Vol. 45. – № 4. – P. 47–49.
29. Sullivan D. Invisible Web Gets Deeper / D. Sullivan // Search Engine Report. – 2002. – Access: http://searchenginewatch.com/sereport/article.php/2162871. – Title from the screen.
30. The Content Management Possibilities Poster [Electronic resource] / Metatorial Services, Inc. – Retrieved 20 July 2010. – Access mode: http://metatorial.com/pagea.asp? id=poster.
31. Methods based on ontologies for information resources processing : Monograph / [Vasyl Lytvyn, Victoria Vysotska, Lyubomyr Chyrun, Dmytro Dosyn] // LAP Lambert Academic Publishing. Saarbrücken, Germany. – ISBN-13: 978-3-659-89905-8, ISBN10: 3659899054, EAN: 9783659899058. – 2016. – 324 с.
32. Висоцька В. А. Методи і засоби опрацювання інформаційних ресурсів в системах електронної контент-комерції: автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук: 05.13.06 – інформаційні технології / Вікторія Анатоліївна Висоцька; Національний університет “Львівська політехніка”. – Львів, 2014. – 27 с.
33. Berko A. Features of information resources processing in electronic content commerce / Andriy Berko, Victoria Vysotska, Lyubomyr Chyrun // Applied Computer Science. ACS journal. – Vol. 10, Number 2. – Poland, 2014. – ISSN 2353-6977 (Online), ISSN 1895-3735 (Print). – P. 5–19 [Online].
34. Vysotska Victoria. Web Content Processing Method for Electronic Business Systems / Victoria Vysotska, Lyubomyr Chyrun // International Journal of Computers & Technology. – Vol 12, No 2. – December 2013. – P. 3211–3220. – ISSN 2277-3061.– [Online] http://cirworld.org/journals/index.php/ijct/article/view/3299. Impacr factor 1,532. (Index Copernicus, NASA ADS, DOAJ, Google Scholar, Eyesource, EBSCO, CiteSeer, UlrichWeb, ScientificCommons, ProQuest CSA Technology Research Database).
35. Висоцька В. А. Моделювання етапів життєвого циклу комерційного web-контенту / В. А. Висоцька, Л.Б Чирун, Л. В. Чирун // Інформаційні системи та мережі. Вісник Нац. ун-ту “Львівська політехніка”. – Львів, 2011. – № 715. – С. 69–87.
36. Висоцька, В. А. Особливості проектування та впровадження систем електронної комерції / В. А. Висоцька // Інформаційні системи та мережі. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. – Львів, 2008. – № 631. – С. 55–84.
37. Vysotska V. Analysis and evaluation of risks in electronic commerce / V. Vysotska, I. Rishnyak, L. Chyrun // CAD Systems in Microelectronics, CADSM ’07, 9th International Conference. – The Experience of Designing and Applications of CAD Systems in Microelectronics. – Lviv, 24 February 2007. – P.332–333.