Ranking factors online resources search engine Google

2016;
: pp. 3 - 10
Authors: 

Taras Basyuk, Andrii Vasyluk

Information Systems and Networks Department, Lviv Polytechnic National University, 12, S. Bandery Str., Lviv,
79013, UKRAINE

The paper describes the main factors influencing the design features of high rating resources according to the algorithms search engine Google. The analysis of known technologies and methods of evaluating online resources has been conducted, that made it possible to identify the factors that are the most important in the process of resource building. The methods for the resource history evaluation (archive.org), for determining sanctions imposed on a separate website (Google Panda, Google Penguin), methods for increasing download speed from remote locations and reducing Web access time (Sitespeed), the structure of external links (LinkPad) and keyword selection (Google Adwords Keyword Planner Tool) have been provided.

1. Стрикчиола Д. SEO. Искусство раскрутки сайтов / Джесси Стрикчиола, Рэнд Фишкин, Стефан Спенсер. – СПб.: BHV, 2011. – 520 с. 2. Лоу Д. Google. Прошлое, настоящее, будущее /Джанет Лоу. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2009. – 320 с. 3. Басюк Т. М. Принципи побудови системи аналізу та просування інтернет ресурсів / Т. М. Басюк // Комп’ютерні науки та інформаційні технології. – Львів: Нац. ун-т “Львівська політехніка”. – 2012. – № 784. – С. 43–48. 4. Граппоне Д. Поисковая оптимизация сайтов. Исчерпывающее руководство / Дженнифер Граппоне, Градива Казн. – М.: Эксмо, 2012. – 528 с. 5. Ледфорд Д. SEO / Джерри Ледфорд. – М.: Экран, 2009. – 304 с. 6. Басюк Т. М. Проектування системи автоматизації процесу seo-оптимізації / Т. М. Басюк // Комп’ютерні науки та інформаційні технології. – Львів: Нац. ун-т “Львівська політехніка”. – 2014. – № 800. – С. 92–87. 7. Basyuk T. M. Influence of external factors on the position rankings website /T. M. Basyuk // Тези доповідей третьої міжнародної науково-практичної конференції “Інформаційні управляючі системи та технології”. – Одеса: ВМВ, 2014. – С. 241–242. 8. Геддс Б. Google AdWords. Исчерпывающее руководство / Брэд Геддс. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2014. – 950 с