оптимізація

Multi-agent modeling of traffic organization in urban agglomerations

The authors consider the features of multi-agent modeling for traffic optimization in the central areas of cities. While evaluating the unique challenges associated with the high concentration of vehicles, pedestrians and historical buildings, the potential of multi-agent systems to effectively solve the problem of congestion, safety and quality of life in urban areas is investigated. The potential of multi-agent modeling in the context of traffic management in the central areas of the city allows us to identify the key challenges and opportunities.

OPTIMIZATION OF GEOMETRY OF PIEZORESISTIVE EFFECT ON THE EXAMPLE OF CUBIC CRYSTALS

On the example of semiconductor crystals Ge, Si, PbTe, PbS, InSb with different levels of doping and different types of conductivity, the geometry of the piezoresistive effect was optimized, namely, such directions of voltage measuring and uniaxial pressure applying were determined, which ensure the maximum achievable value of the effect. The optimization is based on an approach using the construction and analysis of extreme surfaces that represent all possible maxima of the objective function (the magnitude of the effect) under different spatial orientations of interacting factors.

Сегментування зображень за кумулятивними ознаками густини пікселів сегментів

Запропоновано алгоритм знаходження порогу сегментації зображень за різницею кумулятивних гістограм реального та гіпотетичного зображень. Для знаходження порогів сформульовано одновимірні оптимізаційні задачі. Протестовано алгоритм та порівняно результати.

Математичне моделювання та оптимізація сумісної роботи газосховищ

Розглянута проблема оптимізації сумісної роботи газосховищ у складі газотранспортної системи України. Поставлені задачі і запропоновано алгоритми їх розв’язування. Отримані попередні оцінки потенціалу оптимізації роботи газосховищ та факторів впливу на величину таких оцінок.

Перспективи застосування закону елеґантних обертових симетрій-асиметрій для кодування векторних даних

Показана можливість застосування закону «елеґантних» обертових симетрій- асиметрій, а саме: комбінаторних конфігурацій, таких, як одно- і багатовимірні ідеальні кільцеві в’язанки (ІКВ) для розроблення високопродуктивних систем кодування векторних даних та розширення сфери застосування комбінаторних методів оптимізації в сучасних інформаційних технологіях.

Основні підходи до оптимізації функціональних програм

Розглянуто основні підходи до оптимізації функціональних програм. Показано особливості та переваги кожного з них. Кожен із підходів ілюструється прикладами реалізації програм у середовищі Ліспу.

The basic approaches to optimization of functional programs are considered in the article. Features and advantages of each of them are shown. Each of approaches is illustrated by the examples of realization of the programs in the environment of Lisp.

Інформаційно-керівна система видавничих процесів на основі використання багатофакторних планів експерименту

Розглянуто інформаційно-керівну систему видавничих процесів з використанням комбінаторних планів багатофакторного аналізу, оптимізованих за критерієм мінімізації трудомісткості затрат за збереження достатнього рівня ефективності та забезпечення якості видавничої продукції. Показано можливість застосування для побудови оптимальних планів нового класу комбінаторних конфігурацій – ідеальних кільцевих в’язанок.

Оптимізація моделі перешкод на шляху реалізації екологічної конституції Землі

На основі аналізу ієрархічної моделі перешкод на шляху реалізації Екологічної конституції Землі синтезовано вектор пріоритетів матриці попарних порівнянь, головне власне значення якого слугує критерієм оптимізації вихідної моделі.

Due to the hierarchical models analysis of the World Environmental Constitution realization obstacles, the vector of pairwise comparisons priorities matrix was synthesized with the main eigenvalue as an original model optimization criteria.

Оптимальність режимів роботи газотранспортної системи

Поставлено і розв’язано оптимізаційні задачі транспортування газу для різних критеріїв оптимальності, а також досліджено наявний потенціал оптимізації. В резуль- таті числових експериментів знайдено верхні оцінки потенціалу оптимізації як для окремих технологічних об’єктів, так і для усієї газотранспортної системи.

Алгоритми виходу з локальних екстремумів у задачах оптимізації розміщення елементів електронних схем

Досліджено вплив зміни алгоритмів у задачах оптимізації розміщення елементів електронних схем для виходу з локальних екстремумів. Продемонстровано застосування стратегії ітераційної зміни алгоритму точкового сканування зі зсувом елементів та алгоритму з їх парним обміном. Експерименти виконано на тест-задачі Стейнберга. Показано, що така зміна дає змогу покращити результати оптимізації розміщення.