дуальна освіта

Дуальна освіта при підготовці медичних сестер: міжнародна практика і перспективи реалізації в Україні

Розкрито особливості дуальної форми навчання. Охарактеризовано роль дуальної системи освіти в підвищенні якості медсестринської освіти. Проана- лізовано міжнародний досвід впровадження дуальної освіти при підготовці медичних сестер та виокремлено основні проблеми щодо його ефективної реалізації в Україні. Висвітлено етапи дуальної форми навчання медсестер. Запропоновано розробити програму експерименту із запровадження дуальної освіти у вітчизняну програму підготовки медичних сестер/братів та дослідити вплив дуальної освіти на компетентності медсестер.

Запровадження дуальної форми навчання у сфері вищої освіти України

У статті окреслено проблеми, з якими зіткнулась система освіти і ринок праці, наголошено на недостатньому рівні готовності випускників закладів освіти до професійної діяльності. Здійснено аналіз нормативно-правової бази для запровадження дуальної форми здобуття освіти.

Правове регулювання фахової передвищої освіти в Україні

Проаналізовано норми Закону України “Про фахову передвищу освіту”, наголо-
шено на практично-орієнтованому характері цього освітнього рівня. Визначено правові
засади функціонування фахової передвищої освіти. Здійснено аналіз дуальної форми
освіти як найефективнішої форми здобуття освіти за освітнім рівнем – молодший
бакалавр. Окреслено компетенцію державних органів та органів місцевого самовря-
дування у сфері фахової передвищої освіти щодо сприяння працевлаштуванню осіб, які
здобули фахову передвищу освіту, та аналізу потреб ринку праці.