двигун постійного струму

Математична модель перехідних процесів двигуна постійного струму зі збудженням від постійних магнітів

Двигуни постійного струму зі збудженням від постійних магнітів (ДПС ПМ) внаслідок кращих енергетичних показників мають перевагу над колекторними двигунами з електромагнітним збудженням. Застосування для дослідження ДПС ПМ аналітичних методів потребує прийняття суттєвих спрощень, а використання польових методів є достатньо трудомістким. На наш погляд, застосування методів електричних та магнітних кіл дає змогу досягти достатньої для інженерних потреб точності розрахунку ДПС ПМ.

Математична модель магнітного стану колекторного двигуна з магнітоелектричним збудженням

Сьогодні існує тенденція до заміни мікродвигунів постійного струму з електро- магнітним збудженням на двигуни зі збудженням від постійних магнітів (ДПС ПМ). Врахо- вуючи широке застосування ДПС ПМ, актуальним є створення математичних моделей цього типу двигуна.

Енергоформівне керування нелінійними системами на прикладі двозонного електроприводу постійного струму

Серед перспективних некласичних систем керування електромеханічними системами можна виокремити системи енергоформівного керування, де об’єкт розгляда- ється як гамільтонова система з керованими портами. Основою енергоформівних систем керування є формування енергії системи відповідно до сформованого завдання. Розглянуто проблему синтезу енергоформівних систем керування з врахуванням нелінійностей. Прикладом для дослідження обрано двигун постійного струму з двозонним регулюванням швидкості, в моделі якого враховано нелінійність кривої намагнічування та зміну сталої часу кола збудження.