граничні обчислення

МОДЕЛЮВАННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ МЕТОДУ ШТУЧНИХ ПОТЕНЦІАЛЬНИХ ПОЛІВ НА ОСНОВІ ГІПЕРБОЛІЧНОГО СЕКАНСУ ДЛЯ УНИКНЕННЯ ПЕРЕШКОД У РЕЖИМІ РЕАЛЬНОГО ЧАСУ

Уникнення перешкод є фундаментальною здатністю автономних мобільних роботів, що забезпечує безпечну навігацію у динамічних та неструктурованих середовищах. У цій роботі запропоновано новий підхід до уникнення перешкод у режимі реального часу на основі методу штучних потенціальних полів (Artificial Potential Field Method, APFM), який використовує функцію гіперболічного секанса. Розроблено та проаналізовано математичну модель запропонованого методу. Для перевірки ефективності підходу реалізовано віртуальне середовище на основі ROS 2, симулятора Gazebo та платформи TurtleBot3 Burger.

Computational evaluation of Laplace artificial potential field methods for real-time obstacle avoidance in Gazebo

the goal of this article is to present evaluation results for a proposed modification of the Artificial Potential Field Method (APFM). The mathematical model employs Laplace functions to compute repulsive fields to simplify calculations. Additionally, the study introduces a comprehensive evaluation framework using Gazebo and ROS2, designed to test various obstacle avoidance algorithms in simulated environments. Experiments have been conducted in a virtual room containing static obstacles of diverse shapes.

Програмне забезпечення інтернет-доступної лабораторії напівпровідників

У роботі представлені підходи до створення автоматизованої інтернет-доступної лабораторії напівпровідників, зокрема керуючого програмного комплексу, що забезпечує інтернет-доступність лабораторії. Описано функціонал і структуру програмно-апаратного комплексу, розробленого з урахуванням відомих рішень, а також варіанти його реалізації з використанням інтернету, хмарних і граничних обчислень. Розглянуто варіанти локальної реалізації з підвищеною стійкістю до форс-мажорних факторів і кіберзагроз.

АНАЛІЗ МЕТОДІВ ТА ЗАСОБІВ ПРОЄКТУВАННЯ ВБУДОВАНИХ СИСТЕМ ІНТЕРНЕТУ РЕЧЕЙ

У статті проведено аналіз методів та засобів проєктування вбудованих систем Інтернету речей (IoT). Розглянуто основні етапи розробки IoT-систем, виконано порівняння основних підходів до проектування і визначено їхні переваги та обмеження. Проведено аналіз апаратних платформ, їхніх характеристик, продуктивності, енергоефективності та застосування в різних сферах. Розглянуто програмні інструменти та їхню ефективність у розробці IoT-рішень.

ВБУДОВАНА ІОТ ПЛАТФОРМА ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО КЕРУВАННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ В ІОТ ІНФРАСТРУКТУРІ SMART CITY

Запропоновані концептуальні рішення та апаратно-програмні засоби для дистанційного керування дорожнім рухом. Обґрунтований гібридний багаторівневий підхід до реалізації ІоТ інфраструктури дозволить реалізувати масштабовані ІоТ інфраструктури з інтеграцією в хмарні технології та сервіси. Локалізація апаратно-програмних засобів керування дорожнім рухом на нижньому рівні ІоТ інфраструктури в безпосередньому наближенні до пристроїв збирання даних забезпечує формування керуючих впливів в реальному часі та розвантажує канали зв’язку на верхніх рівнях архітектури ІоТ інфраструктури.