коефіцієнт тертя

Полімерні композити на основі ароматичного поліаміду й арамідного волокна для важконавантажених вузлів тертя та герметизації

У роботі обґрунтовано вибір полімеру та наповнювача на основі ароматичного поліаміду для створення матеріалу пар тертя, які працюють у важконавантажених вузлах тертя, і герметизації сучасних машин і механізмів. Досліджено вплив навантаження та швидкості ковзання на трибологічні властивості вихідного ароматичного поліаміду та наповненого 15% арамідного волокна. У результаті трибологічних досліджень визначено граничні умови експлуатації виробів із вихідного ароматичного поліаміду та композиту на його основі, наповненого арамідним волокном.

Comparison of the maximum acceleration of a passenger car on selected pavements in wintertime

Взимку кінематичні характеристики руху визначаються мінливими зовнішніми умовами та умовами навколишнього середовища, які впливають на коефіцієнт тертя. Зовнішні фактори впливають на площу контакту колеса з дорогою двома способами: через зміну властивостей поверхні та через вплив на механічні властивості самої шини. Зміна параметрів взаємодії шини з поверхнею призводить до зниження отриманого прискорення і, отже, збільшення гальмівного шляху транспортного засобу.

Practical examination of longitudal acceleration in the racing car in the aspect of ground adhesion of bituminous surface

Ця робота стосується проблем, пов'язаних із поведінкою перегонового автомобіля, дозволеною під час руху по сухому асфальтовому покритті під час гальмування і раптового прискорення. Характеристики транспортного засобу було подано з відповідним посиланням на тип шин. Також було проаналізовано характеристики навколишнього середовища і дорожнього покриття. Результатом дослідження і аналізу є кінематичні характеристики особливостей транспортного засобу, які дають змогу оцінити ймовірний ризик як для водія, так і для інших учасників дорожнього руху.

Коефіцієнтами тертя на швидкість вібротранспортування під час еліптичних коливань

Розглянуто вплив співвідношення динамічного і статичного коефіцієнтів тертя (тертя ковзання та спокою) на безрозмірний коефіцієнт швидкості вібротранспор- тування під час еліптичних коливань у безвідривних режимах переміщення. Показано, що зі зменшенням відношення коефіцієнта тертя ковзання до коефіцієнта тертя спокою величина коефіцієнта швидкості за оптимальних параметрів горизонтального транспор- тування зменшується. Зі збільшенням кута нахилу транспортної площини це зменшення стає менш істотним і за граничних кутів підйому фактично зникає.