комп’ютерна графіка

Функціональне моделювання процесу створення векторних зображень

У статті здійснено системне дослідження процесу створення векторних зображень із використанням методології функціонального моделювання IDEF0. Запропоновано формалізоване представлення етапів побудови та оброблення векторної графіки з урахуванням послідовності перетворення інформації від концептуального ескізу до завершеного цифрового об’єкта. Проаналізовано вхідні, вихідні, керуючі та механізмові змінні, що визначають ефективність функціону­вання системи. Контекстна діаграма відображає основну мету. На першому рівні декомпозиції виокремлено чотири взаємопов’язані функціональні блоки.

Інтерактивні демонстрації в інформаційних технологіях

Показано, що самостійну навчальну та дослідницьку діяльність студентів можна активізувати через застосування різних форм і методів навчання за допомогою електронних навчальних посібників, що містять інтерактивні демонстрації, та залучення студентів до проведення відповідних нескладних дослідів. Для прикладу розглянуто електронний курс з комп’ютерної графіки, а саме вивчення концепцій колірних моделей.

Алгоритм розміщення фігур на площині з використанням графічного процесора

In research it was developed placement algorithm with usage of graphic processor. Also it was designed and realized system that uses shader domain of graphic processor for speeding-up of placement tasks computations.