Алгоритм розміщення фігур на площині з використанням графічного процесора

2010;
: pp. 142 – 146
Authors: 

Каркульовський В. І., Дарнобит Ю. Р.

Національний університет «Львівська політехніка», кафедра систем автоматизованого проектування

In research it was developed placement algorithm with usage of graphic processor. Also it was designed and realized system that uses shader domain of graphic processor for speeding-up of placement tasks computations.

1. Стоян Ю.Г., Гиль Н.И. Методы и алгоритмы размещения плоских геометрических объектов. – М., 2000. 2. «Professional C# 2005», Christian Nagel, Bill Evjen, Jay Glynn, Karli Watson, Morgan Skinner, Allen Jones. 3. «The Cg Tutorial: The Definitive Guide to Programmable Real-Time Graphics», NVIDIA Corporation. 4. «GPU Gems», NVIDIA Corporation. 5. «Professional XNA Programming: Building Games for Xbox 360 and Windows with XNA Game Studio 2.0, 2nd Edition», Benjamin Nitschke. 6. «Microsoft XNA Game Studio 3.0 Unleashed», Microsoft Corporation. 7. «Real-time Collision Detection», Christer Ericson. 8. Accelerator: Using Data Parallelism to Program GPUs for General-Purpose Uses, whitepaper, Microsoft Corporation.