рівень цін

Особливості підтримання процесів прийняття управлінських рішень в системах ціноутворення підприємств: проблеми і перспективи

Досліджено процеси прийняття управлінських рішень у системах ціноутворення підприємств в умовах цифрової економіки. Обґрунтовано, що ефективне ціноутворення визначає прибутковість, конкурентоспроможність і стратегічну стійкість підприємства. Розкрито сутність та структуру процесу прийняття рішень, виокремлено етапи збору інформації, аналізу альтернатив, вибору та контролю цінових стратегій. Визначено внутрішні й зовнішні чинники впливу на ефективність цінових рішень, зокрема цифровізування, ринкову кон’юнктуру, регуляторне середовище.

Вплив факторів маркетингового середовища на розвиток роздрібної торгівлі в Україні

Досліджено вплив змін в окремих факторах маркетингового середовища на функціонування підприємств роздрібної торгівлі України. Встановлено, що на їх розвиток позитивно впливає культурне та науково-технічне середовище. Одночасно політичне середовище (політична нестабільність унаслідок військових дій в Україні), економічне середовище (зниження рівня доходів населення, інфляція, зниження ВВП), демографічне середовище (міграція населення, зменшення його чисельності) сьогодні дуже негативно впливають на функціонування підприємств роздрібної торгівлі.