ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ЯК ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНО-ДЕЛІКТНОЇ ПОЛІТИКИ

Lesko N. "Legislation of Ukraine on administrative offenses as a means of implementation of administrative and criminal policy"
http://science.lpnu.ua/law/all-volumes-and-issues/volume-8-number-230-20...

1
Національний університет “Львівська політехніка”, Навчально-науковий інститут права та психології

З позиції методології системного аналізу в контексті чинного законодавства та теоретичних поглядів учених розглянуто законодавство України про адміністративні правопорушення як засіб реалізації адміністративно-деліктної політики. Досліджено поняття “адміністративно-деліктна політика”, що розглядається як діяльність держави, пов’язана із загальнодержавною політикою, наділена комплексом правових і організаційних засобів, об’єднаних спільною метою – забезпечити зниження адміністративної деліктності у різних сферах діяльності публічної адміністрації, удосконалення механізму охорони та захисту прав, свобод, законних інтересів учасників публічно-правових відносин, усунення причин й умов, що сприяють виникненню адміністративних правопорушень. Концептуальне опрацювання змісту адміністративно-деліктної політики і систематичне уточнення повинні обов’язково охоплювати: результати моніторингу правозастосовної практики у динаміці; дослідження проблем, що виникають у діяльності суб’єктів адміністративної юрисдикції щодо реалізації адміністративно-деліктного законодавства; аналіз результатів декриміналізації складів правопорушень за останні двадцять років; максимальне врахування критеріїв адміністративної деліктності під час формування адміністративно-деліктних норм; дослідження ефективності законодавства про адміністративні правопорушення, наслідки застосування, досягнення цілей адміністративних покарань. Законодавство України про адміністративні правопорушення є засобом реалізації адміністративно-деліктної політики, яка являє собою організовану державно-владну діяльність всіх гілок влади щодо здійснення на системній основі взаємопов’язаного комплексу організаційних, правових, пропагандистських, соціальноекономічних та інших заходів із протидії адміністративній деліктності.

1. Pro natsionalʹnu bezpeku Ukrayiny : Zakon Ukrayiny vid 21.06.2018 r. № 2469-VIII. URL. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2469-19#Text 2. Dembitsʹka S. L. (2019). Administratyvnyy delikt yak nebezpeka zrostannya pravoporushenʹ. Yurydychnyy elektronnyy naukovyy zhurnal. № 5. S. 153-156. 3. Bortnyk N., Yesimov S. (2016). Zmist administratyvnoyi vidpovidalʹnosti za vchynennya pravoporushenʹ u sferi zabezpechennya bezpeky dorozhnʹoho rukh. Visnyk Natsionalʹnoho universytetu «Lʹvivsʹka politekhnika». Seriya yurydychni nauky. № 855. S. 38-47. 4. Kovaliv M. V., Yesimov S. S., Lozynsʹkyy YU. R. (2018). Pravove rehulyuvannya pravookhoronnoyi diyalʹnosti: navchalʹnyy posibnyk. Lʹviv: LʹvDUVS. 323 s. 5. Ostapenko O. I. (1995). Administratyvna deliktolohiya: sotsialʹno-pravovyy fenomen i problemy rozvytku. Lʹviv: LIVS pry NAVSU. 312 s 6. Shulʹha YE. V. (2018). Administratyvno-deliktni vidnosyny v Ukrayini v umovakh yevrointehratsiyi: dys. … d-ra. yuryd. nauk: spets.: 12.00.07. Dnipro. 38 s. 7. Zayarnyy O. A. (2017). Pravove zabezpechennya rozvytku informatsiynoyi sfery Ukrayiny: administratyvno-deliktnyy aspekt: monohrafiya. Kyyiv: Vydavnychyy dim «Helʹvetyka». 700 s. 8. Kolpakov V. K. (2004). Administratyvno-deliktnyy pravovyy fenomen: monohrafiya. Kyyiv: Yurinkom Inter. 528 s. 9. Kryminalʹnyy kodeks Ukrayiny : Zakon Ukrayiny vid 05.04.2001 r. № 2341-III. URL. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14 10. Bortnyk N. Khomyshyn I, Yesimov S. (2019). Administratyvna vidpovidalʹnistʹ za nevykonannya zakonnoyi vymohy posadovykh osib upovnovazhenykh pidrozdiliv Natsionalʹnoyi politsiyi. Visnyk Natsionalʹnoho universytetu «Lʹvivsʹka politekhnika», seriya «Yurydychni nauky». Vypusk 6. № 23. S. 59-67. https://doi.org/10.23939/law2019.23.059