Стаття присвячена проблемам підвищення енергоефективності тягової електричної передачі маневрового тепловоза. В умовах зростання вартості пального для збереження конкурентоспроможності алізничних перевезень досить гостро постає питання енергоефективності тягового рухомого складу, на який приходиться близько 90% загального споживання вуглеводнів залізницею. На даний час досліджено ряд заходів з підвищення ефективності дизельних двигунів тепловозів, що дає змогу отримати приріст ККД на рівні 1-5%. Застосування нових ефективних типів електромеханічних перетворювачів зі статичними перетворювачами, в свою чергу, також дає змогу знизити споживання паливно-мастильних матеріалів тепловозом. Проте вирішення питання енергоефективності тягової передачі тепловоза потребує комплексного підходу. Одним із таких підходів є застосування нових типів дизель-генераторних установок для тепловозів – вільнопоршневих двигунів внутрішнього згорання з лінійними генераторами. Застосування нових конструкцій теплових двигунів дає змогу значно розширити можливі межі підвищення ефективності тепловозної тяги.
- S. Yatsko, B. Sytnik, Y. Vashchenko, A. Sidorenko, B. Liubarskyi, I. Veretennikov, M. Glebova, “Comprehensive approach to modeling dynamic processes in the system of underground rail electric traction”, Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, vol. 1, no. 9 (97), pp. 48–57, Feb. 2019.
- P. Chystiakov, O. Chornyi, B. Zhautikov, G. Sivyakova, “Remote control of electromechanical systems based on computer simulators”, Proceedings of 2017 IEEE International Conference on modern electrical and energy systems(MEES-2017), Kremenchuk, M. Ostrohradskyi National University, pp. 364-367, 2017.
- B. Liubarskyi, A. Demydov, B. Yeritsyan, R. Nuriiev, and D. Iakunin, “Determining electrical losses of the traction drive of electric train based on a synchronous motor with excitation from permanent magnets,” Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, vol. 2, no. 9 (92), pp. 29–39, Apr. 2018.
- S. Buriakovskyi, M. Babaiev, B. Liubarskyi, A. Maslii, N. Karpenko, D. Pomazan, A. Maslii, and I. Denys, “Quality assessment of control over the traction valve-inductor drive of a hybrid diesel locomotive,” Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, vol. 1, no. 2 (91), pp. 68–75, Feb. 2018.
- A. Boretti, “The Future of the Internal Combustion Engine After ‘Diesel-Gate,’” SAE Technical Paper Series, Jul. 2017.