ЗМІСТ ТА ФОКУС БРЕНД-КОМУНІКАЦІЙ НА РИНКУ ОРГАНІКИ В УКРАЇНІ

2022;
: 56-75
1
Федерація аудиторів, бухгалтерів і фінансистів АПК України

Досліджено особливості реалізації бренд-комунікацій у соціальних мережах на ринку органічної продукції. Матеріалами дослідження стали маркетингові (текстові) повідомлення з боку виробників органічних яєць у соціальній мережі Facebook для встановлення їх комунікаційного фокуса на основі використання якісної методології та із застосуванням кількісного методу корпусної лінгвістики. Визначено, що зміст брендкомунікацій вибудований на багатоаспектності цінності органічної продукції. Маркетингова інформація сконцентрована на гастрономічному гедонізмі та є продуктоцентрованою, із визначенням користі від споживання яєць для здоров’я людини. Сформовано практичні пропозиції щодо удосконалення змісту бренд-комунікацій виробників органічних яєць у соціальній мережі Facebook.

1. Alhabash S., Mundel J., Hussain S. A. (2017). Social media advertising: Unraveling the mystery box. In Digital Advertising. Routledge, pp. 285–299.

2. Anisimova T., Sultan P. (2014). The role of brand communications in consumer purchases of organic foods: a research framework. Journal of Food Products Marketing, 20(5), pp. 511–532. DOI: 10.1080/10454446.2012.728984.

3. Anthony L. AntConc (Version 3.5.8) [Computer Software]. (2019). Tokyo, Japan: Waseda University. URL: http://www.laurenceanthony.net/software/antconc/.

4. Baker P. (2006). Using corpora in discourse analysis. A&C Black.

5. Berger J., Humphreys A., Ludwig S., Moe W. W., Netzer O., Schweidel D. A. (2020). Uniting the tribes: Using text for marketing insight. Journal of Marketing, 84(1), pp. 1–25. DOI: 10.1177/0022242919873106.

6. Bryła, P. (2016). Organic food consumption in Poland: Motives and barriers. Appetite, 105, pp. 737–746. DOI: 10.1016/j.appet.2016.07.012. 

7. Crawford Camiciottoli, B., Ranfagni S., Guercini S. (2014). Exploring brand associations: an innovative methodological approach. European Journal of Marketing, 48(5/6), pp. 1092–1112. DOI:10.1108/EJM-12-2011-0770.

8. Create a Page. URL: https://www.facebook.com/pages/create.

9. Dobrovolska O., Espejo J. M. R. (2018). Ukrainian organic products market: state and prospects of development. Innovative Marketing, 14(2), pp. 16–25. DOI: 10.21511/im.14(2).2018.02.

10. Facebook та Instagram в Україні (лютий 2022) (2022). PlusOne. URL: https://plusone.com.ua/research.

11. FiBL Statistics – European and global organic farming statistics. FiBL. URL: https://statistics.fibl.org.

12. Fuster-Márquez M., Gregori-Signes C. (2018). Persuading consumers: The use of conditional constructions in British hotel websites. Discourse & Communication, 12(6), pp. 587–607. DOI: 10.1177/ 1750481318805169.

13. Goh K. Y., Heng C. S., Lin Z. (2013). Social media brand community and consumer behavior: Quantifying the relative impact of user-and marketer-generated content. Information systems research, 24(1), pp. 88– 107. DOI: 10.1287/isre.1120.0469.

14. Haff J. (2017). Social Media Marketing Strategies in the Organic Food Industry. Senior Theses. Dominican University of California.

15. Voorveld H. A. (2019). Brand communication in social media: A research agenda. Journal of Advertising, 48(1), pp. 14–26. DOI: 10.1080/00913367.2019.1588808.

16. Huang J., Cai A. Online Image of Hotel Brands on Different Language Platforms. International CHRIE Conference-Refereed Track. 2009. URL: https://scholarworks.umass.edu/refereed/Sessions/Saturday/9.

17. Husic-Mehmedovic M., Arslanagic-Kalajdzic M., Kadic-Maglajlic S., Vajnberger, Z. (2017). Live, Eat, Love: life equilibrium as a driver of organic food purchase. British Food Journal, 119(7), pp. 1410–1422. DOI: 10.1108/BFJ-07-2016-0343.

18. IFOAM Organics International (n.d.). Global Organic Certification Directory. URL: https://www.ifoam. bio/our-work/how/standards-certification/organic-guarantee.

19. Kolokolchykova, I., Oleksenko, R., Rybalchenko, N., Yefimenko, L., Ortina G. (2021). Perceive of organic products by Ukrainian consumers and problems of shaping market demand. Amazonia Investiga, 10(39), pp. 169–177. DOI: 10.34069/AI/2021.39.03.16.

20. Kortelainen S. (2015). Myth about altruistic organic consumption: values influence in perceiving organic meat consumer. University of Jyväskylä.

21. Koshkalda I., Bezuhla L., Nihmatova O., Ilchenko T. (2020). Brand as a marketing tool for growth in organic sales: Evidence from Ukraine. International Journal of technology management & sustainable development, 19(3), pp. 297–316. DOI: 10.1386/tmsd_00028_1.

22. Kriege-Steffen A., Boland H., Lohscheidt J., Schneider F., Stolze M. (2010). Transparent food and consumer trust. Proceedings in Food System Dynamics, pp. 452–462. DOI: 10.18461/pfsd.2010.1032.

23. Laroche M., Bergeron J., Barbaro‐Forleo G. (2001). Targeting consumers who are willing to pay more for environmentally friendly products. Journal of consumer marketing, 18(6), pp. 503–520. DOI: 10.1108/EUM0000000006155.

24. Llorens M., Puelles M., Manzano R. (2011). Consumer behavior and brand preferences in organic grocery products. Store brands vs. manufacturer brands. Innovative Marketing, 7, pp. 109–115.

25. Lu Q. S., Miller R. (2019). How social media communications combine with customer loyalty management to boost green retail sales. Journal of Interactive Marketing, 46, pp. 87–100. DOI: 10.1016/j.intmar.2018.12.005.

26. McGuire M., Kampf C. (2015). Using social media sentiment analysis to understand audiences: A new skill for technical communicators? In 2015 IEEE International Professional Communication Conference (IPCC). IEEE, pp. 1–7. DOI: 10.1109/IPCC.2015.7235801.

27. Melovic B., Cirovic D., Dudic B., Vulic T. B., Gregus M. (2020). The analysis of marketing factors influencing consumers’ preferences and acceptance of organic food products – Recommendations for the optimization of the offer in a developing market. Foods, 9(3), pp. 1–25. DOI: 10.3390/foods9030259.

28. Michelsen J. (2001). Organic farming in a regulatory perspective. The Danish case. Sociologia ruralis, 41(1), pp. 62–84. DOI: 10.1111/1467-9523.00170.

29. Page R. et al. (2014). Researching language and social media: A student guide. Routledge.

30. Pechrová M., Lohr V., Havlíček Z. (2015). Social media for organic products promotion. Agris on-line Papers in Economics and Informatics, 7(665-2016-45052), pp. 41–50. DOI: 10.22004/ag.econ.207055.

31. Ranfagni S., Camiciottoli B. C., Faraoni M. (2016). How to measure alignment in perceptions of brand personality within online communities: interdisciplinary insights. Journal of Interactive Marketing, 35, pp. 70–85. DOI: 10.1016/j.intmar.2015.12.004. 

32. Ranfagni S., Faraoni M., Becagli C. (2018). Evaluating brands in online communities: it’s not just a matter of engagement. 2018 Sinergie-SIMA Conference Proceedings: Transformative business strategies and new patterns of value creation. 14–15 June 2018. Ca’ Foscari University Venice (Italy). URL: https://www.researchgate. net/profile/Claudio-Becagli/publication/332058356_Evaluating_brands_in_online_communities_it's_not_just_a_ matter_of_engagement/links/5c9cef0945851506d7306498/Evaluating-brands-in-online-communities-its-not-just-amatter-of-engagement.pdf.

33. Sheth J. N., Newman B. I., Gross B. L. (1991). Why we buy what we buy: A theory of consumption values. Journal of business research, 22(2), pp. 159–170. DOI: 10.1016/0148-2963(91)90050-8.

34. Sinclair J. (1991). Corpus, Concordance, Collocation. Oxford University Press.

35. Stadnyk V., Pchelianska G., Holovchuk Y., Dybchuk L. (2020). The concept of marketing of balanced development and features of its implementation in the food market. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal, 6(1868-2020-1687), pp. 80–95. DOI: 10.22004/ag.econ.305554.

36. Stanton J. V., Guion D. T. (2015). Perceptions of “organic” food: A view through brand theory. Journal of International Food & Agribusiness Marketing, 27(2), pp. 120–141. DOI: 10.1080/08974438.2014.897667.

37. Stefanowitsch A. (2020) Corpus linguistics: A guide to the methodology. Language Science Press.

38. Tuten T. L., Solomon M. R. (2017). Social media marketing. Sage.

39. Willer H., Trávníček J., Meier C., Schlatter B. (2022). The World of Organic Agriculture. Statistics and Emerging Trends 2022. Research Institute of Organic Agriculture FiBL, Frick, and IFOAM – Organics International, Bonn.

40. Yadav R. (2016). Altruistic or egoistic: Which value promotes organic food consumption among young consumers? A study in the context of a developing nation. Journal of Retailing and Consumer services, 33, pp. 92– 97. DOI: 10.1016/j.jretconser.2016.08.008.

41. Zehir C., Şahin A., Kitapçı H., Özşahin M. (2011). The effects of brand communication and service quality in building brand loyalty through brand trust; the empirical research on global brands. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 24, pp. 1218–1231. DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.09.142.

42. Zufferey S. (2020). Introduction to corpus linguistics. John Wiley & Sons.

43. Zúñiga K. (2021). Facebook Scraper. Github.com,. URL: https://github.com/kevinzg/facebook-scraper.

44. Бернет Т., Хоум Р., Гасюк О. (2018). Соціально-економічне дослідження розвитку органічного ринку та сектору в Україні. Дослідний інститут органічного сільського господарства (FiBL).

45. Буга Н. Ю., Яненкова І. Г. (2015). Перспективи розвитку органічного виробництва в Україні. Актуальні проблеми економіки, 2, C. 117–125.

46. Їжте органічне в Україні. URL: https://eatorganic.in.ua.

47. Ковальчук С. В., Забурмеха Є. М. (2017). Маркетингові цифрові технології у дослідженні споживачів органічної продукції. Маркетинг і цифрові технології, 1, C. 34–51.

48. Ларіна Я. (2020). Мотиви споживання органічних продуктів та їх вплив на маркетингові рішення. Маркетинг в Україні, 5 (122), C. 27–35.

49. Милованов Є. В., Коняшин А. В. (2019). Особливості розвитку ринку органічних круп в Україні. Наукові праці НУХТ, 25 (1), C. 73–83.

50. Мосейчук В. Стемінг Портера для української мови. URL: https://www.marazm.org.ua/ document/stemer_ua.

51. Нігматова О. (2019). Розвиток ринку органічної сільськогосподарської продукції: автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.03. Харків. нац. аграр. ун-т ім. В. В. Докучаєва. Харків.

52. Просування органічної продукції в Україні. Концептуальні рекомендації (2013). FiBL Ukraine.

53. Ращенко А. В. (2017). До питання дослідження передумов формування потреб населення в органічній продукції. Збірник наукових праць Буковинського університету. Економічні науки, 13, C. 151–158.

54. Савчук В. А. (2018). Маркетингове управління органічним сектором аграрної економіки: дис. ... канд. екон. наук : 08.00.03. Житомир.

55. Семенда О. В., Cеменда Д. К. (2019). Оцінка внутрішнього ринку органічної продукції України та поведінка споживачів на ньому. Молодий вчений, 11 (75), C. 609–613. DOI: 10.32839/2304-5809/2019-11-75-129.

56. Середній клас в Україні: уявлення і реалії (2016) / Анатолій Рачок та ін. Київ: Заповіт, Центр Разумкова.

57. Степаненко Н. І. (2013). Інноваційність цінності як об’єктивна модальність брендингу органічної продукції. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки), 1 (2), C. 317–322. 

58. Улько Є. (2019). Оцінка економічної ефективності інновацій в органічному землеробстві. Agricultural and Resource Economics: International Scientific EJournal, 5 (3), C. 118–140.

59. Шиян Д. В., Герасименко Ю. С., Велієва В. О., Остапенко Р. М. (2021). Прогнозування попиту на органічну продукцію у домогосподарств із різним рівнем доходу. Інвестиції: практика та досвід, 8, C. 16–23. DOI: 10.32702/2306_6814.2021.8.16.