Інформаційні технології підвищення популяризації комерційних інтернет-ресурсів

2022;
: cc. 1 - 12
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет «Львівська політехніка»

Дослідження показало, що на сучасному етапі розвитку інформаційних технологій саме на портативні пристрої припадає більша частина всього інтернет-трафіку, який обов’язково потрібно ураховувати під час популяризації комерційних інтернет-ресурсів. Автори проаналізу- вали основні підходи до популяризації та показали, що важливим аспектом просування є підтримка технології Mobile First. Під час дослідження проаналізовано механізми роботи відомих пошукових систем із акцентом на роботі системи Google, найпоширенішої на теренах України. Аналіз комерційного сегмента показав, що необхідність створення мобільної версії визначається такими трьома чинниками: пошукове видавання, лояльність та конверсія. Подальша робота була спрямована на визначення та дослідження параметрів, які найбільше впливають на ранжування мобільної версії ресурсу. Серед них визначено та математично описано відповідно до Mobile First: швидкість інтернет-ресурсу; розмір та оформлення сторінок; кількість та якість зворотних посилань; динамічне відображення контенту. Сформовано дві стратегії із популя- ризації комерційних інтернет-ресурсів з використанням технології Mobile First. Початкова стратегія охоплює перелік рекомендацій, якими доцільно керуватися, створюючи новий інтер- нет-ресурс, адаптивна – спрямована на клієнтів, у яких ресурс уже працює. Описано особливості методу прийняття рішень – дерева рішень, що використовується у проєктованій системі для формування рекомендацій. Застосовано апарат алгебри алгоритмів для синтезу моделей, що демонструють основні етапи популяризації комерційних інтернет-ресурсів за технологією Mobile Friendly. Результатом дослідження став розроблений програмний продукт, який працює у демонстраційному режимі та у якому реалізовано вказані стратегії популяризації відповідно до Mobile First.

  1. Petrov, C. (2021). 51 Mobile vs. Desktop Usage Statistics For 2021. URL: https://techjury.net/blog/mobile- vs-desktop-usage/#gref.
  2. Clarke, А. (2021). SEO 2021 Learn Search Engine Optimization With Smart Internet Marketing Strategies: Learn SEO with smart internet marketing strategies. USA: Independent published platform.
  3. Basyuk, T. (2018). The Popularization Problem of Websites and Analysis of Competitors. In: Shakhovska N., Stepashko V. (eds). Advances in Intelligent Systems and Computing II. CSIT 2017. Advances in Intelligent Systems and Computing, Vol. 689. Springer, Cham, 54–65.
  4. Schmidt, E., Rosenberg, J. (2018). How Google Works. UK: Grand Central Publishing.
  5. Hill, S., Bradshaw, P. (2020). Mobile-First Journalism: Producing News for Social and Interactive Media. UK: Routledge.
  6. Басюк, Т., Василюк, А. (2016). Пошукове просування комерційних інтернет-ресурсів. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: “Інформаційні системи та мережі”, № 887, 3–9.
  7. Берко, А., Висоцька, В., Чирун, Л. (2015). Лінгвістичний аналіз текстового комерційного контенту. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: “Інформаційні системи та мережі”, № 814, 203–228.
  8. McDonald, J. (2021). SEO Fitness Workbook: The Seven Steps to Search Engine Optimization (2021 SEO). USA: Independent published platform.
  9. Oberlo (2021). What percentage of internet traffic is mobile? URL: https://www.oberlo.com/statistics/mobile-internet-traffic 
  10. WSJ (2017). Как технологические компании подстраиваются под пользователей из развивающихся стран. URL: https://itc.ua/blogs/wsj-kak-tehnologicheskie-kompanii-podstraivayutsya-pod-polzovateley-iz- razvivayushhihsya-stran/
  11. Cameron-Kitchen, T., Davies, D., Tuxford, A., Morgan, S. (2021). How To Get To The Top Of Google in 2021: The Plain English Guide to SEO. USA: Independent published platform.
  12. Буров, Є., Завущак, І. (2017). Методи опрацювання контексту в інтелектуальних системах. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: “Інформаційні системи та мережі”, № 872, 121– 131.
  13. Hennessey, J. (2021). Law Firm SEO: Exposing the Google Algorithm to Help You Get More Cases. UK:Lioncrest Publishing.
  14. Basyuk, T., Vasilyuk, A., Lytvyn, V. (2019). Mathematical model of semantic search and search optimization. CEUR Workshop Proceedings, Vol. 2362 : Proceedings of the 3rd International conference on computational linguistics and intelligent systems, COLINS-2019, Kharkiv, Ukraine, 96–105.
  15. Pixxelznet (2021). Google Mobile First Search Model. URL: https://pixxelznet.com/mobile-seo- guide/google-mobile-first-search-model/
  16. Granitza, L., Tobias, E. (2019). The SEO Book: Search Engine Optimization. Edison Verlag. Sweden: Edison Verlag.
  17. Basyuk, T. (2018). The efficiency of the promotion of commercial websites. Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference “Information Security and Computer Technologies”. Kropuvnuckuj, CNTU, 166–167.
  18. Ашманов, И., Иванов, А. (2011). Оптимизация и продвижение сайтов в поисковых системах. Санкт- Петербург: Питер.
  19. Bentahar, A., Wakefield, C. (2018). Voice Search: The New Search Engine. USA: CreateSpace Independent Publishing Platform.
  20. Google Search Central (2021). Mobile-first indexing best practices. URL: https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-first-indexing.
  21. Uzialko, A. (2020). Why Your Website Needs to Be Google Mobile-Friendly. URL: https://www.businessnewsdaily.com/7808-google-search-ranking-mobile.html.
  22. Mayer, M. (2020). In Search of…A better, faster, stronger Web. URL: https://maeda.pm/wp- content/uploads/2019/04/Marissa-Mayer-Keynote-OReilly.pdf.
  23. Walton, P. (2020). Web Vitals. URL: https://web.dev/vitals/
  24. Овсяк В. (2001). АЛҐОРИТМИ: методи побудови, оптимізації, дослідження вірогідності.   Львів: Світ. 
  25. Василюк, А., Басюк, Т. (2018). Інтелектуальний аналіз процесу трансформування формул алгебри алгоритмів. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: “Інформаційні системи та мережі”, № 901, 97–102.