ОСОБЛИВОСТІ ТА ВИДИ РЕКЛАМНОЇ ФОТОГРАФІЇ В СУЧАСНИХ ПЕРІОДИЧНИХ ВИДАННЯХ

2022;
: 80-86
1
Національний університет «Львівська політехніка»

У публікації вказано на те, що в сучасних періодичних виданнях фотографії дедалі частіше виконують роль не лише візуального супроводу інформаційного, аналітичного чи публіцистичного тексту, а й є самостійними елементами рекламного бізнесу. Рекламні фотографії стають важливим візуальним орієнтиром для привернення уваги споживачів певних видів товарів чи послуг. Такий підхід збільшує вимоги до якості ілюстративного матеріалу в сучасній періодиці, адже від цього напряму залежить кількість фінансової винагороди від рекламодавців та добробут редакцій періодичних видань. У публікації здійснено короткий огляд джерельної бази з проблематики дослідження. Розглянуто основні визначення й характерні особливості рекламної фотографії як одного з важливих елементів верстки сучасних періодичних видань. Закцентовано увагу на ролі, призначенні та особливостях рекламної фотографії як одного з підвидів сучасного фотомистецтва. Виокремлено значення рекламних фотографій в системі жанрів фотомистецтва. Проаналізовано специфічні риси сучасної рекламної фотографії, наведено характеристики її функцій у сучасній споживацькій культурі. Вказано на те, що однією з особливостей такого виду фотомистецтва є психологічний вплив на рецептори глядачів та на закріплення у їхній підсвідомості бажання придбати рекламований товар чи послугу. Наведено погляди теоретиків фотожурналістики на сучасний стан рекламної фотографії та подано рекомендації фотографів-практиків щодо основних вимог до створення світлин у рекламному бізнесі. У висновках наголошено на професійних аспектах та майстерності фотографів, які працюють у царині рекламної фотографії.

1. Афанасьева А. Функциональность фотографии в медийном пространстве/ А. Афанасьева //Вестник ДГТУ. Спец. выпуск Гуманитарные науки – 2009. – С. 153-159. 

2. Балаклицький М. Зображальна журналістика. Навчально-методичний посібник /М. Балаклицький. – Харків, 2019. – 84 с.

3. Галаджун З., Заяць М. Видове різноманіття рекламного контенту каналів «1+1», «СТБ» та «Новий канал» у 2016-2019 рр. / З. Галаджун, М. Заяць // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Журналістські науки. – 2020. – Вип. 4. – С. 132-147.

4. Григорьева А. Феноменология социального в фотографическом изображении: социокультурные аспекты изучения рекламной фотографии [Электронный ресурс] / А. Григорьева. – Режим доступа : https://cyberleninka.ru/article/n/fenomenologiya-sotsialnogo-v-fotografi...

5. Кондратьева А. Рекламная фотография: виды и особенности [Электронный ресурс]/ А. Кондратьева. – Режим доступа : https://leonastage.ru/fotozhurnal/reklamnaya-fotografiya-vidy-i-osobenno/

6. Лавринова Н. Фотография в современном культурном пространстве [Электронный ресурс] / Н. Лавринова. – Режим доступа : https://cyberleninka.ru/article/n/fotografiya-v-sovremennom-kulturnom-pr...

7. Литвин Е. Особенности фотоискусства в современной рекламе [Электронный ресурс] / Е. Литвин. – Режим доступа : https://cyberleninka.ru/article/n/osobennosti-fotoiskusstva-v-sovremenno....

8 Малинка В. «Рекламний фотограф – не творець, а ремісник та інструмент продажів», – Василь Шульга [Електронний ресурс] / В. Малинка. – Режим доступу : https://ms.detector.media/howto/post/18971/2017-05-25-reklamnyy-fotograf...

9. Медвідь-Юрків М. Фотографія у контексті візуальной реклами: українські реалії / М. Медвідь-Юрків // Народознавчі зошити. – 2011. – Ч. 5 (101). – С. 857-871.

10. Рекламная фотография: юмор, креатив и яркие образы на службе бизнеса [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://veryimportantlot.com/ru/news/blog/reklamnaya-fotografiya

11. Рудніченко Н. Дмитро Почіталін [Електронний ресурс] /Н. Рудніченко Н. – Режим доступу : https://www.nikon.ua/uk_UA/nikon_world/interesting_people/photographers/...

12. Суїменко Є. Реклама: економічні функції та психологічний терор / Є. Суїменко // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. – 2004. – Ч. 1. – С. 135-151.

13. Швед О. Інфографіка як засіб візуальної комунікації в сучасній журналістиці / О. Швед // Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб. наук. праць. Київ : Університет «Україна», 2014. – Вип. 30. – C. 305–313.

14. Шевченко В. Визуальная история как новый вид журналистского сообщения (на примере украинских журналов) / В. Шевченко // Журналисткий ежегодник. – 2013. – №2. – С. 49-52.

15. Шевченко В. Функціональність візуального контенту в міжкультурній комунікації/ В. Шевченко // Наукові записки інституту журналістики. – Т.51. – 2013. – С. 294-300.