Задовольняючи потребу суспільства в інформації, ЗМІ автоматично бере на себе відповідальність за етичні норми всіх опублікованих матеріалів. Серед екстремальних умов діяльності журналіста окремим видом можна назвати надзвичайні ситуації. 12 Питання їх висвітлення не менш важливе, адже стихійні лиха, техногенні катастрофи та менш масштабні надзвичайні ситуації впливають на життя суспільства. Згідно з результатами дослідження Української академії преси “Моніторинг політичних новин” за участю працівників Інституту соціології НАН України, у червні 2018 р. найбільше уваги в українському телевізійному просторі приділяли власне цій тематиці – близько 18 %. Такі трагедії забирають життя сотень та навіть тисяч людей, позбавляють їх помешкання та комфортного життя, змушують шукати притулку. Часто різні події, катастрофи потребують швидкого реагування та інформування суспільства, для якого це може бути важливим. Журналістам, які працюють в таких екстремальних умовах, необхідно докласти всіх зусиль не тільки для повідомлення про катастрофу, а й для професійного викладення важливих вказівок, щоб запобігти трагічним наслідкам. Саме завдяки екстремальним журналістам ми можемо швидко зреагувати і убезпечити себе. Екстремальна журналістика – це першоджерело новин, з якого світ дізнається про останні надзвичайні події та трагедії. Роль журналіста полягає в оперативному збиранні інформації про подію, яка трапилась, і швидкому передаванні цієї інформації в суспільство. Екстремальна ситуація, як і робота на війні, вимагає максимального зосередження на події, об’єктивності та достовірності. Адже журналіст теж людина, якій притаманні емоції, та, попри них, повинен залишитись об’єктивним у своїх публікаціях. Саме тому екстремальним журналістам більше довіряють, бо вони були в місці надзвичайної події та бачили все на свої очі, тож можуть точно констатувати факт і всі деталі трагедії.
1. Aronson E. Age of propaganda: the mechanisms of persuasion / E. Aronson. – St. Petersburg : Prime-Euroznak, 2001. – 384 p.
2. Artamonova І. М. Trends in Development and Perspectives of Internet Journalism in Ukraine: monograph / І. М. Artamonov. – Donetsk : Swan, 2009. – 416 p.
3. Berezin V. M. Mass communication: essence, channels, actions / V. M. Berezin. – M. : Rich-Holding, 2003. – 174 p.
4. The Law of Ukraine on the Basic Principles of Information Society Development in Ukraine for 2007– 2015, No. 537-V // www.rada.gov.ua
5. Law of Ukraine on the procedure for coverage of activities of state authorities and local self-government bodies in Ukraine by mass media. No. 539/97-ВР with changes // www.rada.gov.ua
6. Mass media in the activity of state authorities and local self-government: Teaching method. manual / Formation. V. M. Draspack. – D. : DF UADU, 2000. – 48 s. 24
7. Information and analytical support of strategic management // http://www.vuzlib.net/strat_upr/54.htm
8. Litvinenko O. Special informational operations and propaganda campaigns / O. V. Litvinenko. – K., 2000.
9. Moskalenko A. S., Gubersky L.V., Ivanov V.F. Basics of mass information activity: textbook. – K., 1999.
10. Pocheptsov G. G. Modern information wars / G. G. Pocheptsov. – K. : Publishing House “Kyiv-Mohyla Academy”, 2015. – 497 p.
11. Tactics of radio troops. Course of lectures // Ed. Yu I. Rafalsky. – Kharkiv : Kharkiv University of Air Forces, 2005. – 117 p.
12. Tkachenko V. I., Danik Yu. G., Drobakh G. A., Karpenko V. I., Pashchenko R. E., Smirnov E. B. Theory and technique of counteraction to unmanned aerial vehicles. Application and prospects of development. Detection of undetected airborne attacks. – Kharkiv : HVU, 2002. – 220 p.