інклюзивне навчання

Моделювання інформаційних технологій підтримання освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами

У статті розглянуто підходи до розроблення та застосування інформаційних технологій для підтримання освітнього процесу осіб із особливими освітніми потребами. Запропоновано концептуальну модель, що об’єднує сучасні інформаційні та комунікаційні технології, методи штучного інтелекту, математичні моделі для персоналізації навчання та врахування індивідуальних особливостей учасників освітнього процесу. Розглянуто специфічні вимоги до інклюзивного середовища, зокрема врахування когнітивних, сенсорних та комунікаційних особливостей учнів.

Інформаційно-технологічний супровід особистісно-орієнтованого навчання як домінантна освітня тенденція

Досліджено особливості сучасного розуміння освіти як учнецентрованого та студенто-центрованого навчання, зорієнтованого на результат. Індивідуалізація навчання повинна враховувати психофізичний розвиток особи, її здібності та особливі освітні вимоги для забезпечення сприятливих умов усебічного розвитку. Запропоновано концепт поняття індивідуального освітнього маршруту особистісно-орієнтованого навчання впродовж життя, індивідуальної навчальної траєкторії, інформаційно-комунікаційних засобів інклюзивного навчання.