скульптура

АРХІТЕКТУРА ВІЙСЬКОВИХ МЕМОРІАЛІВ. ДОСІВІД ЇХ ПРОЄКТУВАННЯ В УКРАЇНІ І СВІТІ

У статті здійснено комплексний аналіз історичних передумов формування меморіальної архітектури та сучасних тенденцій у проектуванні меморіальних об’єктів, зокрема військових кладовищ, які відображають пам’ять про історичні події та загиблих героїв. Особлива увага приділяється досвіду створення таких об’єктів в Україні та за кордоном, охоплюючи меморіальні комплекси у Києві, Одесі, Черкасах та Львові, а також у Сербії, Хорватії, Боснії і Герцеговині, Німеччині та США.

ПРОБЛЕМИ РЕСТАВРАЦІЇ СКУЛЬПТУР З РОМАНСЬКОГО ЦЕМЕНТУ В АРХІТЕКТУРІ ЛЬВОВА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТ.

Розглянуто особливості розміщення скульптур з романського цементу в архітектурі Львов та чинники, які впливають на їх стан збереження. На основі аналізу чотирьох відреставрованих об’єктів подано їхні картограми втрат, запропоновано класифікацію стану збереженості скульптур та узагальнену технологію їх реставрації. Виокремлено проблеми при реставрації скульптур. Запропоновано ряд превентивних заходів для збереження скульптур.

РЕСТАВРАЦІЯ БРАМ МОНАСТИРСЬКОГО КОМПЛЕКСУ СВЯТОГО ЮРА У ЛЬВОВІ

Головні брами призначались для проїзду чи проходу великої кількості людей у громадських, оборонних чи сакральних комплексах. Вони також мали символічне значення. У монастирських та храмових комплексах головна брама слугувала межею між світським і Божественним простором з високими духовними цінностями, місцем молитви і покаяння. У статті досліджено головні в’їзні брами комплексу святого Юра, що збереглись до наших днів практично в автентичному вигляді. Розглянуто та проаналізовано архітектурно-мистецьке та композиційне вирішення двох брам - важливих структурних елементів комплексу св. Юра.

ПРОГРАМА РЕСТАВРАЦІЇ БІЛОКАМ'ЯНОЇ СКУЛЬПТУРИ ЯНА НЕПОМУЦЬКОГО ПОЧАТКУ ХІХ СТОЛІТТЯ З СЕЛА ВЕЛИКА ВИШЕНЬКА, ЯВОРІВСЬКОГО РАЙОНУ, ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

В статті вперше виконано аналіз та систематизацію скульптурних зображень Святого Яна Непомуцького кінця XVIIIXIX столітьв Галичині, визначено автентичне місце розташування та запропоновано авторство твору, опрацьовано програму реставрації та практично реалізовано роботи на пам’ятці.

БІЛОКАМ’ЯНА СКУЛЬПТУРА НЕПОРОЧНОГО ЗАЧАТТЯ ДІВИ МАРІЇ З СЕЛА ДОБРЯНИ ГОРОДОЦЬКОГО РАЙОНУ: ОСОБЛИВОСТІ МИСТЕЦЬКОЇ ПЛАСТИКИ ТА ПРОБЛЕМИ РЕСТАВРАЦІЇ

У статті продемонстровано особливості мистецької пластики образу Богородиці у скульптурі періоду кінця XIX-першої половини XX ст. Предстаавлено іконографічні канони та прийоми виконання скульптур різними майстрами використовуючи приклад фігури Богродиці Непорочного Зачаття із села Добряни Городоцького району. Розкрито головні позиції реставраційної програми та хід її реалізації.

РЕСТАВРАЦІЯ БІЛОКАМ’ЯНОЇ СКУЛЬПТУРИ НЕПОРОЧНОГО ЗАЧАТТЯ МАТЕРІ БОЖОЇ З СЕЛА ТЕТЕВЧИЦІ, ЧЕРВОНОГРАДСЬКОГО РАЙОНУ, ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У статті проаналізовано історію творення, стилістичне і пластичне вирішення та розроблено технологію реставрації білокам’яної скульптури Непорочного Зачаття Діви Марії із с. Тетевчиці, Червоноградського району, Львівської області.

РЕСТАВРАЦІЯ ТА ХІМІКО-ТЕХНОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ КАМ’ЯНОЇ СКУЛЬПТУРИ СВ. ЯНА НЕПОМУЦЬКОГО З СЕЛА ЧАБАРІВКА ВАСИЛЬКІВСЬКОГО Р-НУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛ

Розглянуто особливості та властивості хіміко-технологічних досліджень кам’яної скульптури Св. Яна Непомуцького з села Чабарівка. З’ясовано, що хіміко-технологічні дослідження впливають на вибір методів реставрації скульптури.

Творчість мулярських майстрів і скульпторів-декораторів львівських споруд кінця ХІХ – початку ХХ ст.

Розглянено життєвий і творчий шлях львівських скульпторів кінця ХІХ – поч. ХХ ст. Проаналізовано їх монументально-декоративні і дизайнерські твори, виокремлено формально-стильові прийоми.