газети

УКРАЇНСЬКА ПЕРІОДИКА: ВИКЛИКИ ВОЄННОГО ЧАСУ

Проаналізовано функціонування друкованих засобів масової інформації – місцевих періодичних видань, обласної преси та всеукраїнських газет і журналів у перший період повномасштабної російської збройної агресії. Виокремлено три групи періодики. Місцеві видання, що повністю перестали виходити у світ, і на невизначений час припинили ведення медійного бізнесу. Газети, що тимчасово згорнули інформаційну діяльність, змінили локацію редакції і поновили за відносно короткий термін вихід у світ в онлайнформаті. Зберегли медійний бренд та налагодили комунікацію з аудиторією.

Чинники психологічного впливу заголовків львівських газет «Високий Замок», «Експрес», «Ратуша»

Визначено психологічний вплив заголовків газет як приховану, неусвідомлену зміну установок, намірів, уявлень, оцінок читачів. Сутністю психологічного впливу заголовка газети є проникнення у психіку реципієнтів, щоб вони придбали газету, прочитали її матеріали, змінили свої погляди, мотиви, установки.

ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ОЗНАКИ ПОЛІТИЧНОЇ ЗААНГАЖОВАНОСТІ РЕГІОНАЛЬНИХ ГАЗЕТ

Методика дослідження полягала в таких процедурах: було відібрано два регіональних друкованих періодичних видання: Криворізька загальноміська газета “Червоний гірник” (укр. мовою), що видається у м. Кривий Ріг, та щотижнева суспільно-політична газета “Слово” (рос. мовою) м. Одеса (Україна). У кожному друкованому періодичному виданні було відібрано по п’ять матеріалів політичного характеру (розповідь про діяльність політика або його партію) від 1 січня 2006 р. до 1 лютого 2008 р.