надійність роботи водія

Зміна функціонального стану водіїв під час перевезення небезпечних вантажів

Дослідження ролі чинника людини в безпеці руху є відносно молодим науковим напрямком, який почав розвиватись за декілька десятиліть до появи масового автомобіля. Витоки транспортної психології та психофізіології водіїв здебільшого мали на меті створення максимально комфортних та безпечних умов руху за рахунок композиції автомобільних доріг. З часом надійшла потреба враховувати самі умови праці водія, а саме ергономіку рухомого складу.

Вплив гірських умов руху на функціональний стан водія автобуса

Забезпечення транспортного процесу потребує належної взаємодії всіх ланок системи “водій – автомобіль – дорога – середовище” та її підсистем. У цьому випадку водій часто виступає “слабкою” складовою системи, а його дії можуть призводити до зниження рівня безпеки учасників дорожнього руху. Треба зазначити, надійність роботи водія можуть розглядати як ймовірність його безвідмовного та безпомилкової роботи, а також як належний рівень функціонування його регуляторних механізмів.

Зміна показника індексу напруження водія легкового автомобіля протягом різних періодів доби у міських умовах руху

На сьогодні транспорт посідає вагому роль в забезпеченні добробуту людини та функціонуванні будь якого населеного пункту загалом. Транспортні системи задіяна практично у всіх галузях виробництва та надання послуг. Тому, будь які недоліки в її функціонуванні можуть призводити до значних матеріальних втрат. Однією з найвагоміших таких систем є «водій – автомобіль – дорога – середовище». Головною керуючою ланкою в ній є водій. Від його функціонального стану залежить правильність та тривалість прийняття рішень у різних дорожніх ситуаціях.

Зміна функціонального стану водіїв при русі автомобільними дорогами різних категорій

В статті проаналізовано вплив чинника людини на безпеку дорожнього руху та основні методи його дослідження. Визначено основні показники функціонального стану водіїв, які найбільш точно ілюструють зміну нервово-емоційного напруження під час керуванням транспортним засобом в різних дорожніх умовах. Встановлено закономірності зміни функціонального стану водіїв, які керували транспортним засобом, що рухався по дорогах різних категорій.