ринкова частка

Роль інтеграційних стратегій у розширенні бізнесу та створенні ланцюгів вартості

У статті досліджується сутність та види інтеграційних стратегій, що використовуються підприємствами для досягнення конкурентних переваг з метою розширення бізнесу та збільшення ринкової частки. З точки зору теоретичного аналізу, розглянуто та систематизовано основні характеристики вертикальної, горизонтальної та конгломератної інтеграції. Особлива увага приділяється перевагам і недолікам означених інтеграційних стратегій, а також сучасним умовам, які спонукають компанії до прийняття рішень про інтеграцію.

ДОСЛІДЖЕННЯ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО РИНКУ УКРАЇНИ: У ФОКУСІ КОНЦЕНТРАЦІЯ РИНКУ

Досліджено динаміку розвитку вітчизняного фармацевтичного ринку в період поширення пандемії COVID-19 в частині ідентифікації конкурентних позицій фармацевтичних підприємств та розподілу «ринкової влади» між учасниками фармацевтичного ринку. Здійснено оцінювання концентрації ринку фармпродукції з використанням індексу концентрації, індексу Лінда, індексу Херфіндаля-Хіршмана та індексу Джині. Ідентифіковано результати аналізу з позицій визначення рівня ринкової влади і конкурентної структури ринку фармпродукції.