СТРУКТУРУВАННЯ ЯКОСТІ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ ШЛЯХОМ ДЕКОМПОЗИЦІЇ ФУНКЦІЇ ЯКОСТІ

2020;
: pp. 5-8
1
Національний університет “Львівська політехніка”
2
Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

Якісна медична допомога – важливий індикатор економічного розвитку держави. Сьогодні підвищення якості медичних послуг є пріоритетним завданням як для медичних установ, так і для держави загалом. Розроблення методів і засобів для безперервного підвищення якості медичних послуг сприяє регулюванню, удосконаленню медичних послуг, забезпечує комплексність її складових, послідовність і безперервність їх надання, а також допомагає персоналу визначитися з нап­рям­ками досягнення оптимального рівня надання медичної допомоги. У статті проаналізовано питання підвищення якості медичних послуг з точки зору процесного управління. Представлено схему оптимізації медичних послуг шляхом декомпозиції їх функції якості. Запропоновано графічну модель декомпозиції функції якості медичних послуг на основі моделі відношень, що дозволить формалізувати вимоги до процесів надання медичних послуг у медичній установі, сприятиме забезпеченню етапності надання медичних послуг та мінімізації втрат якості наданих медичних послуг.

[1] Al-Abri, Rashid, Amina Al-Balushi, "Patient satisfaction survey as a tool towards quality improvement", Oman medical journal Vol.29.1, pp. 3-7, 2014.

[2] A. Donabedian, “Evaluating the quality of medical care”, Milbank. Mem. Fund. vol. 44. pp. 153–166, 1996.

[3] C. Borrill, J. Carletta, A. Carter, J. Dawson, S. Garrod, The Effectiveness of Health Care Teams in the National Health Service, DOH Final Report.

[4] V. Yatsuk, T. Bubela, Y. Pokhodylo, Y. Yatsuk, R. Kochan, “Improvement of data acquisition systems for the measurement of physical-chemical environmental properties”, in Proc. IEEE 9th Int. Conf. on “Intel.t Data Acq. and Adv. Comp. Syst.: Technology and Appl.”, Bucharest, Romania, no.1, 2017, pp.41-46.

[5]  O.Boyko, O. Chaban, “A mathematical model for optimizing the work of the primary care medical institution with taking into account the consumers opinion”, in Proc. IEEE 13th Internat. Sc. and Techn. Conf. on Comp. Sc. and Inf. Techn., Lviv, 2018, pp. 103-107.

[6] M. Mykyychuk Metrological quality assurance at the production stage, Dr.Sc.Thesis, Lviv, Ukraine: Lviv Polytech. Nat. Un., 2012.

[7] M. Mesarovich, J. Takahara. General theory of systems: mathematical foundations. Moscow. RF: The World, 1978.

[8] V. Novoseltsev. Theoretical foundations of system analysis. Moscow. RF: Major, 2006.

[9] V. Dubovoy. Models of decision making in the management of distributed dynamic systems, Vinnytsya, Ukraine: Universum, 2008.