періодична преса

УКРАЇНСЬКА ПЕРІОДИКА: ВИКЛИКИ ВОЄННОГО ЧАСУ

Проаналізовано функціонування друкованих засобів масової інформації – місцевих періодичних видань, обласної преси та всеукраїнських газет і журналів у перший період повномасштабної російської збройної агресії. Виокремлено три групи періодики. Місцеві видання, що повністю перестали виходити у світ, і на невизначений час припинили ведення медійного бізнесу. Газети, що тимчасово згорнули інформаційну діяльність, змінили локацію редакції і поновили за відносно короткий термін вихід у світ в онлайнформаті. Зберегли медійний бренд та налагодили комунікацію з аудиторією.

ОСОБЛИВОСТІ ТА ВИДИ РЕКЛАМНОЇ ФОТОГРАФІЇ В СУЧАСНИХ ПЕРІОДИЧНИХ ВИДАННЯХ

У публікації вказано на те, що в сучасних періодичних виданнях фотографії дедалі частіше виконують роль не лише візуального супроводу інформаційного, аналітичного чи публіцистичного тексту, а й є самостійними елементами рекламного бізнесу. Рекламні фотографії стають важливим візуальним орієнтиром для привернення уваги споживачів певних видів товарів чи послуг. Такий підхід збільшує вимоги до якості ілюстративного матеріалу в сучасній періодиці, адже від цього напряму залежить кількість фінансової винагороди від рекламодавців та добробут редакцій періодичних видань.

Роль періодичних видань у розвитку україно-польських відносин на Прикарпатті (оглядова стаття)

Медіа національних меншин сприяють дотриманню принципів громадянського суспільства і укріпленню толерантності та стабільності в українському поліетнічному суспільстві. Тому їх дослідження і стало метою даної статті. Для цього застосовувалися загальнонаукові та специфічні методи наукового дослідження. Ключовим методом став порівняльно-критичний аналіз діяльності громадських організацій та медіа національних меншин на Прикарпатті.

ЗАРОДЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ПРЕСИ ДЛЯ ДІТЕЙ В УКРАЇНІ

На теренах української преси вирізняється понад 70 видів дитячих журналів та газет. Сьогодні вони здатні задовольнити навіть найвибагливіших читачів. Така преса найяскравіше і по-особливому реагує на події, що відбуваються у соціумі, завжди була і залишається одним із основних комунікативних каналів, за допомогою яких до дитини надходить інформація різного змісту та форми. Не є винятком і телепередачі, які з часом згуртувалися у повноцінні телеканали для дітей.

Британські ілюстровані періодичні видання кінця XIX – початку XX століття: попит і пропозиція

Досліджено історію британських ілюстрованих періодичних видань наприкінці ХІХ — на початку ХХ ст. Проаналізовано особливості пропозиції ілюстрованих газет і журналів на ринку преси, здійснено їхню типологію за жанровими особливостями та цільовою аудиторією. Значну увагу звернено на фактори, які сприяли збільшенню асортименту ілюстрованих видань: технічні та технологічні можливості поліграфії, розвиток газетярської справи, збільшення читацьких кіл, розвиток образотворчого мистецтва та художньої культури тощо.

Оцифровані періодичні видання ЗУНР як історичне джерело

Розкрито значення оцифрування архівних документів для сучасного українського суспільства. Звернено  увагу на оцифрованім періодичні видання Української галицької армії як джерелу інформації про встановлення  єдиної соборної держави. Проаналізовано сучасні електронні архіви та часописи 1918–1919 років.