інтерактивне навчання

INTRODUCTION OF VIDEO RESOURCES IN INTERACTIVE LEARNING OF STUDENTS SPECIALTY IN CHEMICAL TECHNOLOGIES AND ENGINEERING DURING THE COVID-19 PANDEMIC

The main problems and difficulties that arose in the educational process after the introduction of quarantine regulations during the COVID-19 pandemic are considered. The most common online platforms used by teachers to conduct classes in video conferencing are described. The expediency of improving the methods of distance learning of students is noted.

Самостійна робота студентів Інституту архітектури як складова підготовки майбутніх фахівців

 

Розглянуто основні види самостійної навчальної й наукової роботи студентів, подано практичні рекомендації щодо її ширшого впровадження у навчальний процес з метою вироблення єдиного підходу викладачів до її організації та шляхи підвищення мотивації студентів до позааудиторного навчання. Визначено актуальність самостійної роботи студента, її форми і методи при запровадженні європейських норм і стандартів в освіті, що у кінцевому результаті сприятиме інтеграції студентства до загально-європейського інтелектуально-освітнього та науково-технічного простору.

Використання інтерактивних дощок для підвищення ефективності організації навчального процесу

Uses of modern information technology in higher education were reviewed. Analyzed types and manufacturing techniques of interactive boards, elucidated their advantages and disadvantages. Highlighted the best of them for implementation into learning process.