This article presents the content analysis techniques for online newspapers. The model describes the processing of information resources in content analysis and simplifies automation technology of content management. In this paper the basic problem of the syntactic and semantic analysis of content and functionality of content management services is analyzed.
1. Берко А. Системи електронної контент-комерції / А. Берко, В. Висоцька, В. Пасічник. — Л: НУЛП, 2009. — 612 с.
2. Іванов В. Контент-аналіз: Методологія і методика дослідження ЗМК / В. Іванов. — Київ, 1994. — 112 с.
3. Иванов С. Статистический анализ документальных информационных потоков / С. Иванов, Н. Круковская // Научно-техническая информация. — 2004. — № 2. — С. 11–14.
4. Клифтон Б. Google Analytics / Б. Клифтон. — М: ООО «И.Д.Вильямс», 2009. — 400 с.
5. Ландэ Д. Основы моделирования и оценки електронных информационных потоков / Д. Ландэ, В. Фурашев, С. Брайчевский, О. Григорьев. — К.: Інжиніринг, 2006. — 348 с.
6. Пасічник В. Математична лінґвістика / В. Висоцька, В. Пасічник, Ю. Щербина, Т. Шестакевич. — Л: Новий Світ, 2012. — 359 с.
7. Солтон Д. Динамические библиотечно-информационные системы / Д. Солтон. — М.: Мир, 1979. — 560 с .
8. Федорчук А. Контент-мониторинг информационных потоков // БНАН, Киев,2005.№ 3. Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/articles/2005/05fagmip.html.
9. Boiko B. Content Management Bible. — Hoboken, 2004. — 1176 p.
10. CM Lifecycle Poster / Content Management Professionals. — Режим доступу: http://www.cmprosold.org/resources/poster/.
11. CMIS. Part I — Introduction, General Concepts, Data Model, and Services / EMC, IBM and Microsoft Corporation. —2008. — 76 p.