Рекуперація енергії є ключовим фактором оптимізації ефективності та запасу ходу електромобілів (EVs). У цьому дослідженні моделюється та аналізується процес рекуперації в умовах реального дорожнього руху, з урахуванням таких важливих факторів, як стиль водіння, ухили дороги та дорожні умови. Було проведено порівняльне моделювання за двома підходами: перший враховував стилі водіння та вплив світлофорів, а другий базувався на припущенні рівномірного споживання енергії. Результати показали, що врахування стилю водіння забезпечує точніше прогнозування енергоспоживання, з відхиленнями до 15% залежно від поведінки водія. Агресивний стиль водіння суттєво знижує ефективність рекуперації, тоді як економічне водіння дозволяє максимізувати відновлення енергії. Дослідження підкреслює важливість включення цих реальних факторів у моделі оцінки запасу ходу електромобілів для покращення стратегій управління енергією.
[1] Рекуперативне гальмування в електромобілях: що це, принцип роботи URL: https://toka.energy/uk/blog/rekuperativne-galmuvannya/
[2] Рекуперативне гальмування в електромобілях – простими словами. ECOFACTOR. URL: https://ecofactortech.com/ua/recuperacia/
[3] Дослідження ролі рекуперативного гальмування в зарядці електромобіля | EVCOME. EV Charging Station Manufacturers & Suppliers | EVCOME. URL: https://www.evcomecharger.com/uk/a-news-exploring-the-role-of-regenerative-braking-in-electric-vehicle-charging
[4] ХНАДУ: Харківський національний автомобільно-дорожній університет. URL: https://www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/P_vcheniy_secretar/АВТОМ_ТРАНСП/Авт_та_тракт_2020/new_r/R_ekyperatsiya.pdf
[5] Kim D., Eo J. S., Kim K.-K. K. Parameterized Energy-Optimal Regenerative Braking Strategy for Connected and Autonomous Electrified Vehicles: A Real-Time Dynamic Programming Approach. IEEE Access. 2021. Vol. 9. P. 103167–103183. URL: https://doi.org/10.1109/access.2021.3098807
[6] Energy-optimal Design and Control of Electric Powertrains under Motor Thermal Constraints. arXiv.org. URL: https://doi.org/10.48550/arXiv.2111.07711
[7] Khodaparastan, M., Mohamed, A. A., & Brandauer, W. (2018). Regenerative braking energy recovery in electric railway transit systems: Opportunities and challenges. arXiv preprint. https://arxiv.org/abs/1808.05938
[8] Ehsani, M., Gao, Y., & Miller, J. M. (2003). Energy Management Strategies for Electric Vehicles with Regenerative Braking: A Review. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 52(5), 1306-1314. https://doi.org/10.1109/TVT.2003.816623
[9] Khaligh, A., & Li, Z. (2010). Regenerative Braking System for Electric Vehicles Using Ultracapacitors to Maximize Energy Recovery. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 59(6), 2806-2814. https://doi.org/10.1109/TVT.2010.2049405
[10] Chan, C. C., & Chau, K. T. (1997). Impact of Regenerative Braking on Energy Consumption of an Electric Vehicle in Urban Driving. IEEE Transactions on Energy Conversion, 12(3), 346-353. https://doi.org/10.1109/60.623968