ОСОБЛИВОСТІ СТАРІННЯ ОКИСНЕНОГО НАФТОВОГО БІТУМУ МАРКИ БНД 60/90 ПАТ «УКРТАТНАФТА»

1
Національний університет “Львівська політехніка”
2
Національний університет “Львівська політехніка”
3
Національний університет «Львівська політехніка»
4
Національний університет “Львівська політехніка”

Суттєвим недоліком, що скорочує термін служби дорожнього полотна є старіння в’яжучого. В роботі описані основні чинники, які призводять до погіршення властивостей окиснених нафтових бітумів, та встановлено, що значна втрата в’яжучих властивостей втрачається ще до введення дорожнього полотна в експлуатацію. Проведено штучне зістарювання зразків бітуму згідно ГОСТ 18180 та здійснено порівняння показників до та після процесу 5-ти та 10-ти годинного старіння. Завдяки даним, одержаним в результаті проведеної інфрачервоної спектроскопії та термогравіметричного аналізу, глибше досліджено зміни, які відбуваються під час старіння бітуму.

1. Belyayev K.B. (2017) Puti povysheniya ekspluatatsionnykh svoystv asfal'tobetona.Sbornik nauchnykh trudov ÍÍ Mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii studentov, aspirantov i molodykh uchenykh. Omsk, SibADI,s. 466.
2. Doshlov O.I., Alekseyenko V.V., Speshilov Ye.G. (2014) Vzaimosvyaz' plotnosti, sostava i svoystv okislennykh i modifitsirovannykh bitumov. Vestnik IrGTU №5 (88), s.144-147.
3. Rybachuk N.A. (2015) Stareniye bitumnogo vyazhushchego. Vestnik IrGTU №2 (97),s. 120-125.
4. Pyrig YA.I. (2013) Ob osobennostyakh naznacheniya temperatury tekhnologicheskogo nagreva bitumov. Vestnik KHNADU vypusk 60, s.95-99.
5. Sukhovilo N.P., Tkachev S.M (2016) Osobennosti struktury i svoystv dorozhnykh bitumov, poluchennykh po razlichnym tekhnologiyam. Vestnik Polotskogo Gosudarstvennogo Universiteta. Seriya B. № 3.s. 153-159.
6. Kishchynsʹkyy S.V., Kopynetsʹ I.V., Sokolov O. (2015) Zvit pro naukovo-doslidnu robotu. Etap 3 Provedennya doslidzhennya bitumiv, shcho vykorystovuyutʹsya v Ukrayini protyahom 2015 roku.
7. Fryder I. V, Hrynyshyn O.B. (2012) Vyvchennya protsesu oderzhannya naftovykh bitumiv okysnennyam parafinystoho hudronu, vydilenoho z ukrayinsʹkykh naft. Visnyk Natsionalʹnoho universytetu «Lʹvivsʹka politekhnika», № 726. Khimiya, tekhnolohiya rechovyn ta yikh zastosuvannya, s.453-457.
8. Maryshev B.S, Solov'yev B.N. (2004) Asfal'tobetonnyye zavody i tekhnologicheskoye oborudovaniye dlya ikh osnashcheniya. Dorozhnaya tekhnika №4, s. 96.
9. Ivanchenko S.N., Yarmolinskaya N.I., Parfenov A.A. (2006) Obespecheniye kachestva asfal'tobetona s uchetom svoystv sostavlyayushchikh i tekhnologii uplotneniya. Khabarovsk, Izd-vo TOGU, s.
10. Pakter M.K. Bratchun V.I., Stukalov O.A., Bespalov V.L., Dolya A.H. (2014) Zakonomirnosti tekhnolohichnoho starinnya naftovykh dorozhnikh bitumiv ta asfalʹtobetonnykh sumishey. Suchasne promyslove ta tsyvilʹne budivnytstvo, t. 10. - №4, s. 225-235.
11. Kolbanovskaya A.S., Mikhaylov V.V. (1973) Dorozhnyye bitumy. Moskva,s. 263.
12. Byelyatynsʹkyy A.O, Krayushkina K.V. (2016) Fizyko-khimichna mekhanika dorozhnʹo-budivelʹnykh materialiv. Kyyiv, NAU.
13. Sil'versteyn R., Basler G., Morril T. Maslov A. (Ed.). (1977) Spektrometricheskaya identifikatsiya organicheskikh soyedineniy. Moskva. Izd. «Mir».