sculpture

РЕСТАВРАЦІЯ БРАМ МОНАСТИРСЬКОГО КОМПЛЕКСУ СВЯТОГО ЮРА У ЛЬВОВІ

Головні брами призначались для проїзду чи проходу великої кількості людей у громадських, оборонних чи сакральних комплексах. Вони також мали символічне значення. У монастирських та храмових комплексах головна брама слугувала межею між світським і Божественним простором з високими духовними цінностями, місцем молитви і покаяння. У статті досліджено головні в’їзні брами комплексу святого Юра, що збереглись до наших днів практично в автентичному вигляді. Розглянуто та проаналізовано архітектурно-мистецьке та композиційне вирішення двох брам - важливих структурних елементів комплексу св. Юра.

ПРОГРАМА РЕСТАВРАЦІЇ БІЛОКАМ'ЯНОЇ СКУЛЬПТУРИ ЯНА НЕПОМУЦЬКОГО ПОЧАТКУ ХІХ СТОЛІТТЯ З СЕЛА ВЕЛИКА ВИШЕНЬКА, ЯВОРІВСЬКОГО РАЙОНУ, ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

В статті вперше виконано аналіз та систематизацію скульптурних зображень Святого Яна Непомуцького кінця XVIIIXIX столітьв Галичині, визначено автентичне місце розташування та запропоновано авторство твору, опрацьовано програму реставрації та практично реалізовано роботи на пам’ятці.

БІЛОКАМ’ЯНА СКУЛЬПТУРА НЕПОРОЧНОГО ЗАЧАТТЯ ДІВИ МАРІЇ З СЕЛА ДОБРЯНИ ГОРОДОЦЬКОГО РАЙОНУ: ОСОБЛИВОСТІ МИСТЕЦЬКОЇ ПЛАСТИКИ ТА ПРОБЛЕМИ РЕСТАВРАЦІЇ

У статті продемонстровано особливості мистецької пластики образу Богородиці у скульптурі періоду кінця XIX-першої половини XX ст. Предстаавлено іконографічні канони та прийоми виконання скульптур різними майстрами використовуючи приклад фігури Богродиці Непорочного Зачаття із села Добряни Городоцького району. Розкрито головні позиції реставраційної програми та хід її реалізації.

РЕСТАВРАЦІЯ ТА ХІМІКО-ТЕХНОЛОГІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ КАМ’ЯНОЇ СКУЛЬПТУРИ СВ. ЯНА НЕПОМУЦЬКОГО З СЕЛА ЧАБАРІВКА ВАСИЛЬКІВСЬКОГО Р-НУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛ

Розглянуто особливості та властивості хіміко-технологічних досліджень кам’яної скульптури Св. Яна Непомуцького з села Чабарівка. З’ясовано, що хіміко-технологічні дослідження впливають на вибір методів реставрації скульптури.

Stylistic evolution of the lviv sculptural and architectural ensembles in the 19th and early 20th centuries

This research is focused on art-stylistic, formative and technological peculiarities of the sculptural works of Lviv from the 19th to early 20 centuries. It analyzes the character of interaction of architecture and sculpture as a phenomenon of the synthesis of spatial arts.