система показників

Система показників оцінювання гармонійного розвитку підприємств в умовах глобалізації бізнесу

Розглянуто міжнародні та вітчизняні доробки за проблемою виокремлення показників оцінювання гармонійного розвитку підприємств. На основі систематизації існуючих підходів до формування та складу індикаторів, наведених у міжнародних стандартах та наукових дослідженнях за окресленою проблематикою, розвинуто систему показників оцінювання гармонійного розвитку, адаптовану для потреб вітчизняних підприємств.

Evaluation Indicators of the Marketing Strategies Efficiency of Value-Based Enterprises

The article presents indicators used for evaluating the enterprise marketing strategy efficiency with current approaches. Trends in evaluating marketing strategy of value-based enterprises are analyzed and specified. There are selected and grounded evaluation indicators of marketing strategies efficiency of value-based enterprises. The system of indicators corresponding to the selected principles and demands of value-based manage¬ment as well as to the suggested efficiency evaluation criteria is developed.