Теоретико-правові аспекти геронтоосвіти в Україні

Harasymiv T. Z. "Theoretical-legal aspects of heronto education in Ukraine"
http://science.lpnu.ua/uk/law/vsi-vypusky/vypusk-6-nomer-24-2019/teorety...

1
Національний університет “Львівська політехніка”, Навчально-науковий інститут права, психології та інноваційної освіти

На основі чинного національного законодавства, міжнародно-правових актівпроаналізовано теоретико-правові аспекти геронтоосвіти в Україні. Обґрунтовано, щоосвіта упродовж усього життя є передумовою забезпечення права на освіту та зайнятістьлюдей похилого віку. Зокрема, у Декларації Міжнародної конференції з проблемстаріння підкреслено, що відсутність можливості отримувати освіту в літньому віціможе стати причиною відчуження, ізоляції, роз’єднаності поколінь, маргіналізації тощо.Доведено, що зміст та пріоритетність заходів соціальної політики геронтоосвіти повиннібути взаємопов’язаними зі стратегією соціально-економічного розвитку країни, регіону івизначатися на основі науково обґрунтованої оцінки гостроти і значущості спричиненихжиттям проблем, а також з урахуванням потреб та інтересів літніх громадян.

1. Rozpodil postijnogo naselennya Ukrayiny` za stattyu i vikom. Stanom na 1 sichnya 2012 roku[Distribution of permanent population of Ukraine by sex and age]. Responsible for the releaseG. M. Ty`moshenko. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2012/07_2012/zb_rpn_01_201.... 2. Rozpodil postijnogo naselennya Ukrayiny` za stattyu i vikom. Stanom na 1 sichnya 2017roku [Distribution of permanent population of Ukraine by sex and age. As of January 1, 2017].34Responsible for the release M. B. Timonina. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2017/zb/07/zb_rpnu2017pdf.zip. 3. Galiyash N. B. Xaraktery`sty`ka osnovny`x social`ny`x problemlyudej poxy`logo viku [Characteristics of major social problems of the elderly]. Nursing. 2012. No. 1.pp. 17–19. 4. Stefanova O. A. Mexanizmy` derzhavnogo upravlinnya u sferi nadannya social`ny`xposlug osobam poxy`logo viku [Mechanisms of public administration in the field of providing socialservices to the elderly]: author. diss. … cand. of sciences from the state. control: spec. 25.00.02 / Ivano-Frankivsk Nat. tech. un-t of oil and gas. Ivano-Frankivsk, 2012. 19 p. 5. Madry`ds`ky`j mizhnarodny`jplan dij z py`tan` starinnya [Madrid International Agenda for Action on Aging]. The Legislation ofUkraine. Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/NT2322.html 6. Anisimova O. P. Obuchenie pozhilykh lyudei kak perspektivnoe napravlenie obucheniyavzroslykh [Education of the elderly as a promising area of adult education]. Moscow: SevKavSTU, 2006.85 p. 7. Oleksandrova M. D. Problemy` social`noyi ta psy`xologichnoyi gerontologiyi [Problems of socialand psychological gerontology]. St. Petersburg, 2004. 203 p. 8. Oblyes I. I. Navchannya lyudej tret`ogoviku yak neobxidna umova modernizaciyi profesijnoyi osvity` [Bringing people of the third century to theforefront of the need for modernization of professional education]. Modernization of foreign andprofessional education in the minds of the global community: abstract. All-Ukrainian science-practical.conf., 22–23 birches. 2013 p. Zaporizhzhia, 2013. pp. 223–225. 9. Rosset E. L. Proces starinnyanaselennya [The process of the old population]. Moscow, 2004. 155 p. 10. Chebotarev D. F. Gerontologiyai geriatriya [Gerontology and geriatrics]. Moscow: Knowledge, 1984. 64 p. 11. Shugalij N.Geneza ta suchasni tendenciyi rozvy`tku LLL: osvita vprodovzh zhy`ttya, model` “narodnoyi vy`shhoyishkoly`”, rozroblena N. Grundtvigom [Genesis and modern trends in the development of LLL: lifelongeducation, a model of “people’s higher education”, developed by N. Grundtwig]. Higher Education ofUkraine. 2013. No 2. pp. 48–53.