Проаналізовано міжнародні та європейські стандарти у сфері забезпечення якості освіти, їхні основні принципи та рекомендації щодо створення внутрішньої системи забезпечення якості у закладі освіти на основі процесного підходу, що запропоновані Міжнародним стандартом ISO 21001:2018. Запровадження політики системи управління якістю вищої освіти повинно ґрунтуватися на студентоцентричності навчання, культурі, традиціях закладу вищої освіти, наборі переконань і цінностей, що зумовлюють поведінку закладу освіти на ринку освітніх послуг. Заява про запровадження політики системи управління закладом вищої освіти відповідно до міжнародного стандарту ISO 21001 забезпечує основу для встановлення цілей закладу вищої освіти, які періодично переглядають, для того щоб гарантувати, що заклад освіти ефективно і результативно виконує місію та стратегію, рухаючись до бачення (ідеального майбутнього) закладу вищої освіти. Такий рух дасть змогу закладу вищої освіти надавати якісні освітні послуги, бути конкуренто-спроможним на ринку освітніх послуг, затребуваним на ринку праці та увійти в міжнародні рейтинги закладів вищої освіти.
[1] ISO 21001:2018 – Educational organizations – Management systems for educational organizations – Requirements with guidance for use. [Online]. Available: https://www.iso.org/standard/66266.html
[2] О. М. Васілевський, “Основні принципи системи забезпечення якості освіти на основі міжнародного стан- дарту ISO 21001:2018”, на ІV Міжнар. наук.-практ. конф. До 100-річчя кафедри інформ.-вимір. Технологій “Управління якістю в освіті та промисловості: досвід, проблеми та перспективи”, 16–17 травня 2019 р., 2019, с. 24–25.
[3] Oleksandr Vasilevskyi, Volodymyr Didych, Anna Kravchenko, Maksym Yakovlev, Iryna Andrikevych, Dmytro Kompanets, Yevhen Danylyuk, Waldemar Wojcik, Askhat Nurmakhambetov, “Method of evaluating the level of confidence based on metrological risks for determining the coverage factor in the concept of uncertainty”, Proceedings vol. 10808, Photonics Applications in Astronomy, Communications, Industry, and High- Energy Physics Experiments 2018, 108082C, https://doi.org/10.1117/12.2501576
[4] Eric Wibisono, “The new management system ISO 21001:2018: What and why educational organizations should adopt it”, in International Seminar on Industrial Engineering and Management, At: Makassar, Indonesia, vol. 11th, 2018.
[5] Y. Sari, M. A. Hadiyat and C. Beatrice “The design and implementation of Lean Quality Management System National”, in Conf. Proc. of Production System XI and Quality Engineering Management VI, 2015, pp. B123–B136.
[6] ISO 9001:2015 – Quality management systems – Requirements. [Online]. Available: https://www.iso.org/standard/62085.html
[7] Y. Sari, E. Wibisono, R. D. Wahyudi, and Y. Lio, “From ISO 9001:2008 to ISO 9001:2015: Significant changes and their impacts to aspiring organizations IOP” Conf. Ser.: Mater. Sci. Eng., 2017 273, 012021, https://doi.org/10.1088/1757-899X/273/1/012021
[8] F. Anthony Camilleri, “Standardizing Management Systems for Educational Organizations: Implications for European Higher Education”, 12th European Quality Assurance Forum, Riga, Latvia, 2017.
[9] B. Hussein, S. Abou-Nassif, M. Aridi, M. Chamas and H. Khachfe, “Challenges and prospects of implementing ISO 9001:2015 in Lebanese higher education institutions”, J. Resour. Dev. Manage., 33, pp. 41–51, 2017.
[10] L. M. Fonseca, “From quality gurus and TQM to ISO 9001:2015: a review of several quality paths”, Int. J. Qual. Res., 9, pp. 167–180, 2015.