TIKTOK ЯК ПЕРСПЕКТИВНИЙ КАНАЛ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ЗМІ

Автори:
1
Національний університет «Львівська політехніка»

Соціальна мережа TikTok дуже швидко завойовує популярність. Ще два роки тому її не сприймали серйозно, вважали платформою для підлітків, де немає нічого окрім танців та флешмобів. Але зараз ситуація кардинально змінилася. TikTok швидкими темпами збільшує аудиторію, контент також змінюється. Нині там вже активно ведуть та розвивають свої облікові записи не лише музиканти, а й лікарі, депутати, адвокати, рекламісти, автомобілісти та представники інших професій. Відповідно й ставлення до цієї соціальної мережі також змінилося. Нині це вже не лише додаток з танцями та піснями, а платформа, де можна легко, доступно та оригінально подати інформацію, навіть нудну і нецікаву, але таку потрібну та корисну. Масмедіа також стежать за швидкою популярністю TikTok та змінами у контенті. А там, де є аудиторія, є перспективи для популяризації ЗМІ. Тому все більше медіа приходять у цей додаток. Але роблять це двома способами. Перший: підлаштовуються під формат платформи, навіть серйозні ЗМІ публікують смішні відео, використовують популярну музику та кривляються на камеру. Другий: публікують контент, який вже був розміщений в інших соцмережах, ігнорують формат TikTok, також викладають уривки із шоу, випуски новини, тому часто не отримують достатньої уваги від аудиторії. Адже TikTok відрізняється від інших соціальних мереж, тому контент, який підходить для Facebook, Instagram, Youtube, на цій платформі не набирає переглядів. Адже кожна соцмережа має свій формат створення і подачі контенту, тому для кожної платформи для спілкування повинен бути зроблений індивідуальний контент. Масмедіа не завжди дотримуються цього правила, тому часто розчаровуються у TikTokTikTok і не розвивають у ньому свій обліковий запис. Дослідили, які українські масмедіа і як поширюють свій контент у TikTokTikTok. З’ясували, чи є перспективною ця соціальна мережа для популяризації ЗМІ та її продукції.

1. Digital 2021: Global overview report. – Режим доступу: https://datareportal.com/reports/digital-2021- october-global-statshot.

2. Бейненсон Василиса. Российские СМИ в TikTok и их стратегии: опыт типологизации. Медиа в современном мире. 60-е Петербургские чтения: сб. матер. Междунар. научн. форума (30 июня – 2 июля 2021 г.) (отв. ред. А. А. Малышев. В 2 т. Т. 2.). СПб.: Медиапапир, 2021, с. 161–162. – Режим доступу: https://elib.bsu.by/ handle/123456789/263556.

3. Как медиа завоёвывают TikTok. Лучшие и нестандартные примеры (из Беларуси тоже). – Режим доступу: https://press-club.by/dosved/kak-media-zatiktok-luchshie-i-nestandartnye....

4. Корольчук Марина. ТikTok, Likee, Kwai: секрети популярності та приховані небезпеки. – Режим доступу: https://learning.ua/blog/202009/tiktok-likee-kwai-sekrety-populiarnosti-....

5. Михайлова Анастасия. Популярность Douyin и возможности для продвижения брендов в Китае. – Режим доступу: https://as-pacific.com/blog/populyarnost-douyin-i-vozmozhnosti-dlya-mark....

6. Погрибная Инна. “Золотые прииски” TikTok: Кто и как зарабатывает миллионы в Сети. – Режим доступу: https://enovosty.com/society/full/2312-zolotye-priiski-tiktok-kto-i-kak-... IwAR2A9K9vGmq-XO0M9raBuvDWADkq8SpvVsyi-m2otv0x3pV_ACehK2Et3a8.

7. Савченко Гліб. TikTok. Як він підкорює світ і з чого все починалося. – Режим доступу: https://www.bbc.com/ukrainian/features-52576277.

8. Салдан Галина. Чому вашому медіа потрібен акаунт в TikTok. – Режим доступу: https://medialab. online/news/tiktok/.

9. TikTok или Douyin. В чем разница? – Режим доступу: https://senior.ua/articles/tiktok-ili-douyin-vchem-raznica.

10. TikTok обігнав Google та Facebook за популярністю. Підсумки-2021. – Режим доступу: https://poglyad.tv/ tiktok-obignav-google-ta-facebook-za-populyarnistyu-pidsumki-2021-video-article.

11. ТОП-50 українських інтернет-ЗМІ. Режим доступу: https://texty.org.ua/d/2018/media-ranking/list.html.

12. Шоу Дугаль. Зірки TikTok. Хто вони і скільки заробляють? – Режим доступу: https://www.bbc.com/ ukrainian/features-51856011.