Моделювання етапів життєвого циклу комерційного web-контенту

2011;
: сс. 69 – 87

Висоцька В.А. Моделювання етапів життєвого циклу комерційного web-контенту / В.А. Висоцька, Л.Б. Чирун, Л.В. Чирун // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2011. – № 715 : Інформаційні системи та мережі. – С. 69–87. – Бібліографія: 29 назв.

Authors: 

Висоцька В.А., Чирун Л.Б., Чирун Л.В.

The article proposed to model the commercial Web-content lifecycle in electronic commerce systems. The model describes the processes of information processing resources in the electronic content commerce systems and automation technology simplifies the formation, management and implementation of content. The paper analyzes the main problems of e-commerce and content management services function. The methods of solving these problems.

1. Ашманов И.С., Продвижение сайта в поисковых системах / И.С. Ашманов, А.А. Иванов. — М.: Вильямс, 2007. — 304 с.
2. Байков В.Д. Интернет: поиск информации и продвижение сайтов / В.Д. Байков. — Санкт-Петербург: БХВ-Санкт-Петербург, 2000. — 288 с.
3. Берко А.Ю. Системи електронної контент-комерції / А.Ю. Берко, В.А. Висоцька, В.В. Пасічник // Видавництво Національного університету «Львівська політехніка». — Львів, 2009. — 612 с.
4. Голик В.С. Эффективность интернет-маркетинга в бизнесе / В.С. Голик. — Дикта, 2008.— 196 с.
5. Евдокимов Н.В. Раскрутка Web-сайтов. Эффективная Интернет-коммерция / Н. В. Евдокимов. — М.: Вильямс, 2007. — 160 с.
6. Ландэ Д.В. Основы моделирования и оценки електронных информационных потоков: моногр. / Д.В. Ландэ, В.М. Фурашев, С.М. Брайчевский, О.М. Григорьев — К.: ТОВ «Інжиніринг», 2006. — 348 с.
7. Севостьянов И.О. Поисковая оптимизация. Практическое руководство по продвижению сайта в Интернете / И.О. Севостьянов. — СПб.: Питер, 2010. — 240 с.
8. Советов Б.Я. Моделирование систем / Б.Я. Советов, С.А. Яковлев. — 2-е изд. — М.: Высшая школа, 1998.
9. Халлиган Брайан. Маркетинг в Интернете: как привлечь клиентов с помощью Google, социальных сетей и блогов = Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media, and Blogs (The New Rules of Social Media) / Брайан Халлиган, Дхармеш Шах. — М.: Диалектика, 2010. —256 с.
10. Яковлев А.А. Раскрутка и продвижение сайтов. Основы, секреты, трюки / А.А. Яковлев. — СПб.: БХВ-Санкт-Петербург, 2007. — 336 с.
11. Aaron Zornes. 10 Key Trends in MDM. [Електронний ресурс] / Aaron Zornes // Information Management, May/June 2010. — Retrieved 23 July 2010. — Режим доступу: http://ww.information-management.com/issues/20_3/10-key-trends-inmdm_mas.... — Назва з титул. екрана.
12. Bob Doyle. Seven Stages of the CM Lifecycle. [Електронний ресурс] / Bob Doyle // EcontentMag.com, September 2005 — Retrieved 20 July 2010. — Режим доступу: http://www.econtentmag.com/Articles/ArticleReader.aspx?ArticleID=13554&A.... — Назва з титул. екрана.
13. Boiko Bob. Content Management Bible (2nd ed.) / Boiko Bob. — Hoboken, NJ: Wiley, 2004. — 1176 p.
14. CM Lifecycle Poster. [Електронний ресурс] / Content Management Professionals. — Retrieved 20 July 2010. — Режим доступу: http://www.cmprosold.org/resources/poster/. — Назва з титул. екрана.
15. Jenkins Tom. Enterprise Content Management Technology: What You Need to Know / Jenkins Tom; Glazer David, Schaper Hartmut. — Waterloo, Ontario, Canada: Open Text Corporatio, 2004. — 300 p.
16. Hackos JoAnn. Content Management for Dynamic Web Delivery / Hackos JoAnn. — Hoboken, NJ: Wiley, 2002. — 432 p.
17. Halvorson Kristina. Content Strategy for the Web / Halvorson Kristina. — Reading, Mass: New Riders Press, 2009. — 192 p.
18. Helen D’Antoni. Companies Struggle With Data Classification. [Електронний ресурс] / Helen D’Antoni // Information Week, August 1, 2001. — Retrieved 23 July 2010.— Режим доступу: http://www.informationweek.com/news/showArticle.jhtml?articleID=6506285. — Назва з титул. екрана.
19. Ladley John. Making Enterprise Information Management (EIM) Work for Business: A Guide to Understanding Information as an Asset / Ladley John. — Burlington, MA: Morgan Kaufmann, 2010. — 552 p.
20. McGovern, Gerry. Content Critical / McGovern Gerry, Norton Rob. — Upper Saddle River, NJ: FT Press, 2001. — 256 p.
21. McKeever Susan. Understanding Web content management systems: evolution, lifecycle and market / McKeever Susan // Industrial Management & Data Systems (MCB UP Ltd), 2003 — 103 (9) —: P. 686–692. doi:10.1108/02635570310506106.
22. Nakano Russell. Web content management: a collaborative approach / Nakano Russell. — Boston: Addison Wesley Professional, 2002. — 222 p.
23. Randy Woods. Defining a Model for Content Governance. [Електронний ресурс] / Randy Woods. — September 2005 — Retrieved 22 July 2010. — Режим доступу: http://www.contentmanager.net/magazine/article_785_defining _a_model_for_content_governance.html. — Назва з титул. екрана.
24. Rockley Ann. Managing Enterprise Content: A Unified Content Strategy / Rockley Ann. — Reading, Mass: New Riders Press, 2002. — 592 p.
25. The Content Management Possibilities Poster. [Електронний ресурс] / Metatorial Services, Inc. — Retrieved 20 July 2010.— Режим доступу:
http://metatorial.com/pagea.asp?id=poster. — Назва з титул. екрана.
26. Web Content Lifecycle. [Електронний ресурс] / Retrieved 29 June 2010. — State Government, Victoria, Australia. November 2005. — Режим доступу: http://www.egov.vic.gov.au/victorian-government-resources/reportsvictori.... — Назва з титул. екрана.
27. What is a Unified Content Strategy? [Електронний ресурс] / The Rockley Group. — Retrieved 20 July 2010. — Режим доступу: http://www.managingenterprisecontent.com/myweb/WhatIsAUnifiedContentStra.... — Назва з титул. екрана.
28. What is ECM?. [Електронний ресурс] / AIIM. — Retrieved 20 July 2010. — Режим доступу: http://www.aiim.org/FAQs/What-Is/Whatis-ECM. — Назва з титул. екрана.
29. What is Information Management? [Електронний ресурс] / AIIM. — Retrieved 24 July 2010. — Режим доступу: http://www.aiim.org/FAQs/What-Is/What-is-Information-Management. — Назва з титул. екрана.