Висвітлено дослідження, зосереджене на захисті CRM-систем в умовах переходу програмного забезпечення, яке становить основну частину CRM-систем, із монолітної архітектури на архітектуру на основі мікросервісів. У статті досліджено стратегію міграції з використанням шаблону Strangler Fig, яка полегшує поступове впровадження мікросервісів, зберігаючи сумісність із наявним монолітом. Ключовим аспектом стратегії міграції є вибір структури, такої як Framework for Microservices Migrations (FMM), яка стандартизує методи розроблення та допомагає у декомпозиції монолітів на керовані компоненти. Зв’язок між мікросервісами та монолітом полегшується через REST API, що забезпечує безперебійну взаємодію. Інтеграція мікросервісів досягається за допомогою впровадження DTO (Data Transfer Objects – об’єктів передавання даних) і шлюзів API, що забезпечує плавний обмін даними між компонентами. У статті підкреслено важливість керування залежностями та конфігурації в мікросервісах, наголошено на необхідності інкапсуляції та автономності. Крім того, у здійсненому дослідженні розглянуто використання шаблонів Curcuit Breaker для ефективного оброблення збоїв і підтримки стійкості системи під час процесу міграції. Мікросервіси потребують надійних методів автентифікації, таких як криптографічні ключі API та токени. Security Assertion Markup Language (SAML) або OpenID з OAuth 2.0 – рішення, запропоновані для підвищення безпеки даних. Централізована архітектура для політик авторизації має вирішальне значення для регулювання доступу до всіх мікросервісів, тоді як стандартизована автентифікація на основі маркерів забезпечує взаємодію незалежно від платформи. Однак децентралізоване застосування авторизації в кожній точці входу мікросервісу може призвести до непослідовних політик безпеки. Крім того, для доступу до API, що обробляють конфіденційні дані, потрібні маркери автентифікації із цифровими підписами або з надійних джерел. Політики контролю доступу повинні бути ретельно визначені та запроваджені, враховуючи термін дії маркера та обмеження обсягу. Анотація підкреслює важливість централізованого керування доступом і проблеми, пов’язані з анонімними з’єднаннями в обхід шлюзів API.
1. Sharda, K. (2020). Next-Gen SAAS CRM: Microservices and Containerization for Resource Efficiency. International Journal of Novel Research and Development, (5), 35-41.
2. Song, H., Nguyen, P., & Chauvel, F. (2019). Using microservices to customize multi-tenant SaaS: From intrusive to non-intrusive. 2019 OASICS Microservices, 1. https://doi.org/10.4230/OASIcs.Microservices.2017/2019.1
https://doi.org/10.1007/978-3-030-31646-4_12
3. Nanhe, P., & Nanhe, Ms. (2024). An overview of customer relationship management. International Journal of Advanced Research in Science, Communication and Technology, 32-36. https://doi.org/10.48175/IJARSCT-17507
https://doi.org/10.48175/IJARSCT-17507
4. Malima, B., & Mbogo, C. (2024). Influence of customer relationship management on customer retention in the banking sector in Tanzania. International Journal of Research and Innovation in Social Science, (8), 2728-2741. https://doi.org/10.47772/IJRISS.2024.803189
https://doi.org/10.47772/IJRISS.2024.803189
5. Röser, M. (2024). Customer relationship management in new business models. https://doi.org/10.5772/intechopen.114840
https://doi.org/10.5772/intechopen.114840
6. Adriel, K., Sudarman, M., Smith, B., & Mustikasari, F. (2024). The effect of social customer relationships management on customer loyalty in Indonesia's e-commerce. International Journal of Professional Business Review, (9). https://doi.org/10.26668/businessreview/2024.v9i3.4319
https://doi.org/10.26668/businessreview/2024.v9i3.4319
7. Vem, L., Mshelmbula, J., Ochigbo, A., & Agwom-Panle, R. (2024). How internal customer relationship management and word of mouth affect customer loyalty. Etikonomi, (23), 81-92. https://doi.org/10.15408/etk.v23i1.26921
https://doi.org/10.15408/etk.v23i1.26921
8. Jingjing, X. (2024). Social media marketing, customer relationship management. International Journal of Research Studies in Management, (12). https://doi.org/10.5861/ijrsm.2024.1026
https://doi.org/10.5861/ijrsm.2024.1026
9. Dwivedi, R. K., Lohmor, S., Dixit, R. S., Sahiba, Z., & Naik, S. (2024). The customer loyalty vs. customer retention: The impact of customer relationship management on customer satisfaction. Web Intelligence, 1-18. https://doi.org/10.3233/WEB-230098
https://doi.org/10.3233/WEB-230098
10. Taherdoost, H. (2023). Customer relationship management. https://doi.org/10.1007/978-3-031-39626-7_10
https://doi.org/10.1007/978-3-031-39626-7_10
11. Lew, G., & Bochenek, M. (2023). The concept of customer cost accounting in customer relationship management. Humanities and Social Sciences Quarterly, (30), 173-187. https://doi.org/10.7862/rz.2023.hss.71
https://doi.org/10.7862/rz.2023.hss.71
12. Naim, A. (2024). Utilization of information systems to enhance customer relationship management. (28).
13. Rajagukguk, W., Samosir, O., Rajagukguk, J., & Rajagukguk, H. (2024). Service quality and supply chain value on customer loyalty: The role of customer relationship management. Uncertain Supply Chain Management, (12), 955-964. https://doi.org/10.5267/j.uscm.2023.12.012
https://doi.org/10.5267/j.uscm.2023.12.012
14. Gbolagade, A., & Adeyemi, O. (2024). Effect of customer relationship management on customer satisfaction in the Nigeria food industry: A case study of Sweet Sensation Confectioneries.
15. Yashodha, Dr., & Lalitha, Dr. (2024). A study on customer relationship management in FMCG companies.
16. Prior, D. (2023). Customer relationship management. https://doi.org/10.1007/978-3-031-23409-5_6
https://doi.org/10.1007/978-3-031-23409-5_6
17. Manajemen, P. (2023). The effect of service quality and customer relationship management (CRM) on customer loyalty. https://doi.org/10.31219/osf.io/y52r4
https://doi.org/10.31219/osf.io/y52r4