У статті представлено підхід до адаптивного навчання іноземних мов у мобільному застосунку на основі алгоритмів інтервального повторення. Розглянуто реалізацію принципів кривої забування Еббінгауза та системи інтервальних повторень (SRS) для динамічного планування показів навчального матеріалу. Використано навчальні картки (flashcards) з мультимодальним поданням лексики: текстове представлення, транскрипція, приклад у реченні та аудіосупровід для тренування сприйняття на слух і вимови. Переклад відкривається лише після натискання на картку, що стимулює активне пригадування; оцінювання рівня знання виконується жестами: вправо - знаю, вліво - не знаю, вгору - вивчив (картка вилучається з повторень). Запропонований механізм узгоджується з моделюванням на кшталт SM-2: інтервали автоматично збільшуються для добре засвоєних елементів і скорочуються для проблемних, завдяки чому система зосереджується на «слабких» словах і не перевантажує користувача надмірними повтореннями відомого матеріалу. Подано опис алгоритмічної інтеграції: структура даних зберігає дату останнього показу, інтервал, кількість повторів, оцінку знання та коефіцієнт легкості, що забезпечує персоналізацію розкладу під індивідуальні особливості пам’яті. Продемонстровано інтерфейсні рішення, які поєднують жестову взаємодію з аудіосупроводом, та окреслено очікуваний ефект: триваліше утримання лексики в пам’яті, скорочення зайвих показів і краща мотивація завдяки прозорому прогресу. Результати свідчать, що такий підхід придатний для масштабування й подальшого розширення (напр., тонке налаштування параметрів або використання тренованих моделей прогнозування пам’яті), зберігаючи простоту реалізації у мобільному середовищі.
- Boroughani, T., Khodabandeh, F., & Rahimi, M. (2023). Mobile-assisted academic vocabulary learning with digital flashcards, Frontiers in Psychology. Retrieved from: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/ fpsyg.2023.1112429/full
- Cepeda, N. J., Vul, E., Rohrer, D., Wixted, J. T., & Pashler, H. (2008). Spacing effects in learning: A temporal ridgeline of optimal retention. Psychological Science, 19(11), 1095-1102. Retrieved from: https://laplab.ucsd.edu/articles/Cepeda%20et%20al%202008_psychsci.pdf
- Choffin, B., Popineau, F., Bourda, Y., & Vie, J.-J. (2019). DAS3H: Modeling Student Learning and Forgetting for Optimally Scheduling Distributed Practice of Skills. Retrieved from: https://arxiv.org/abs/1905.06873 Ebbinghaus, H. (1885/1913). Memory: A Contribution to Experimental Psychology (H. A. Ruger & C. E. Bussenius, Trans.). New York: Teachers College, Columbia University. Retrieved from: https://psychclas- sics.yorku.ca/Ebbinghaus/index.htm
- Forgetting curve. (n.d.). In Wikipedia. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/Forgetting_curve
- Lei, Y., & Reynolds, B. L. (2022). Learning English vocabulary from word cards: A research synthesis, Frontiers in Psychology. Retrieved from: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9485613
- Mohammadi, M., Valizadeh, M., Zohdi Jalal, P., & Xodabande, I. (2024). University students ’academic vocabulary development through mobile-assisted learning: Exploring the impacts on receptive and productive knowledge. Heliyon, 10(7), e28103. Retrieved from: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38560134
- Oxford, R., & Crookall, D. (1990). Vocabulary learning: A critical analysis of techniques. TESL Canada Journal, 7(2), 9-30. Retrieved from: https://doi.org/10.18806/tesl.v7i2.566
- Settles, B., & Meeder, B. (2016). A Trainable Spaced Repetition Model for Language Learning (HLR), ACL 2016. Retrieved from: https://aclanthology.org/P16-1174
- Tabibian, B., Upadhyay, U., De, A., Zarezade, A., Schölkopf, B., & Gomez-Rodriguez, M. (2019). Enhancing human learning via spaced repetition optimization (MEMORIZE), PNAS. Retrieved from: https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.1815156116
- Xiao, Q., & Wang, J. (2024). DRL-SRS: A Deep Reinforcement Learning Approach for Optimizing Spaced Repetition Scheduling, Applied Sciences. Retrieved from: https://www.mdpi.com/2076-3417/14/13/5591
- Zarrati, Z., Ashtari, A., & Mollaei, F. (2024). Learning academic vocabulary with digital flashcards, Research Methods in Applied Linguistics. Retrieved from: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590291124000974