Досліджено можливості використання штучного інтелекту для розвитку емоційного інтелекту державних службовців з метою підвищення ефективності їхньої управлінської діяльності. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю адаптації державного управління до цифрових трансформацій та вдосконалення комунікативних навичок посадовців. Метою статті є розробка моделі взаємозв’язку професійних компетенцій, емоційного інтелекту та технологій штучного інтелекту для підвищення ефективності прийняття рішень. Методологічною основою є структурно-функціональний аналіз, моделювання та контент-аналіз. Виявлено етичні, технологічні та соціальні ризики інтеграції AI у професійну діяльність державних службовців. Запропоновано рекомендації щодо впровадження адаптивних навчальних платформ та AI-менторів для персоналізованого розвитку емоційної компетентності державних службовців.
- Пархоменко-Куцевіл О. Обґрунтування використання технологій штучного інтелекту у системі управління персоналом публічної служби України. Публічне управління: концепції, парадигма, розвиток, удоскона- лення. Вип. 8. С. 98–106. DOI: 10.31470/27866246-2024-8-98-106 (дата звернення: 07.03.2025).
- Прудиус О. Стратегічні напрями цифрового розвитку екосистеми управління людськими ресурсами дер- жавної служби України в умовах глобалізації. Аспекти публічного управління. Вип. 11. № 1. С. 5–11. DOI: 10.15421/152301 (дата звернення: 07.03.2025).
- Краус К. М., Краус Н. М., Голубка С. М. Становлення праці 4.0 в умовах цифровізації та застосунку штуч- ного інтелекту. Європейський науковий журнал економічних та фінансових інновацій. Вип. 2. № 10. С. 19–31. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/41864/ (дата звернення: 07.03.2025).
- Нестеренко Г. П., Бойко В. В. Використання ШІ при прийнятті рішень у публічному управлінні та від- повідальність за них. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Публічне управління та адмініст- рування. Вип. 35. № 6. С. 54–59. URL: https://www.pubadm.vernadskyjournals.in.ua/journals/2024/6_2024/6_ 2024.pdf#page=60 (дата звернення: 07.03.2025).
- Wirtz B. W., Weyer J. C., Geyer C. Artificial intelligence and the public sector—applications and challenges. International Journal of Public Administration. Vol. 42. № 7. P. 596–615. DOI: 10.1080/01900692.2018.1498103 (date of access: 07.03.2025).
- Criado J. I., Gil-Garcia J. R. Creating public value through smart technologies and strategies: From digital services to artificial intelligence and beyond. International Journal of Public Sector Management. Vol. 32. № 5. P. 438– 450. DOI: 10.1108/ijpsm-07-2019-0178 (date of access: 07.03.2025).
- Bhardwaj B., Sharma D., Dhiman M. C. AI and emotional intelligence for modern business management. IGI Global. URL: https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=wVfgEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR... SYNERGY+OF+EMOTIONAL+AND+ARTIFICIAL+INTELLIGENCE+IN+PUBLIC+SERVICE:+PROSPEC TS+FOR+OPTIMIZING+MANAGERIAL+DECISION-MAKING&ots=OXTLBtrBF-&sig=d69M5nLd32v9R 26s3foQcVZbrMc&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false (date of access: 07.03.2025).
- Kambur E. Emotional intelligence or artificial intelligence?: Emotional artificial intelligence. Florya Chronicles of Political Economy. Vol. 7. № 2. P. 147–168. URL: https://dergipark.org.tr/tr/pub/fcpe/issue/66453/982671 (date of access: 07.03.2025).
- Dudau A., Brunetto Y. Debate: Managing emotional labour in the public sector. Public Money & Management.Vol. 40. № 1. P. 11–13. DOI: 10.1080/09540962.2019.1665912 (date of access: 07.03.2025).
- Isakova Z. Ethical synergy: Integrating artificial intelligence in civil service project management for new govern- ance. Iqtisodiyot va taʼlim. Vol. 25. № 1. P. 16–22. URL: https://cedr.tsue.uz/index.php/journal/article/view/1412 (date of access: 07.03.2025).
- Rokhsaritalemi S., Sadeghi-Niaraki A., Choi S.-M. Exploring emotion analysis using artificial intelligence, geo- spatial information systems, and extended reality for urban services. IEEE Access. Vol. 11. P. 92478–92495. DOI: 10.1109/ACCESS.2023.3307639 (date of access: 07.03.2025).
- Грущинська Н. М., Михальченко О. А. Евристика тенденцій управління у сучасних світових процесах. На- уковий погляд: економіка та управління. Вип. 1. № 71. С. 17–22. DOI: 10.32836/2521-666X/2021-71-3 (дата звернення: 07.03.2025).
- Vesolovska M., Shved L. Strategizing soft skills resilience: A holistic approach to mitigating COVID-19 pandemic impact on workforce development. Qubahan Academic Journal. Vol. 4. № 2. P. 153–169. DOI: 10.48161/qaj.v4n 2a193 (date of access: 07.03.2025).
- Goleman D. Emotional intelligence: Issues in paradigm building. The emotionally intelligent workplace. Vol. 13.№ 26. 2001. URL: https://citeseerx.ist.psu.edu/document?repid=rep1&type=pdf&doi=0b62033fd... 7825824be895267f0c6c (date of access: 07.03.2025).
- Mayer J. D. MSCEIT: Mayer-Salovey-Caruso emotional intelligence test. Toronto, Canada: Multi-Health Systems, 2002. URL: https://mikegosling.com/pdf/MSCEITDescription.pdf (date of access: 07.03.2025).
- Affectiva:website. URL: https://www.affectiva.com/ date of access: 10.03.2025).
- Cogito:website. URL: https://www.cogitocorp.com/ (date of access: 10.03.2025).
- IBM Watson Natural Language Understanding:website. IBM. URL: https://www.ibm.com/cloud/watson-natu- ral-language-understanding (date of access: 10.03.2025).
- X0PA AI: website. URL: https://x0pa.com/ (date of access: 10.03.2025)
- Replika: website. URL: https://replika.ai/ (date of access: 10.03.2025).