Впродовж останніх років кількість мешканців України, що обирають спосіб пересування на велосипеді, невпинно росте, як і росте кількість заходів, які проводять на велосипедах, проте вагома частка населення все ще не впевнена у можливості безпечного використання велосипеда через відсутність відповідної веломережі, безпечних умов пересування та відсутності паркування у містах та відповідної інфраструктури. У зв’язку з цим постає потреба в створені розгалуженої велосипедної інфраструктури у містах України задля безпечної міської мобільності, зменьшення кількості автотранспорту та заміна його на велосипед. Це дасть можливість покращити екологію міст та залучити мешканців до активногоі здорового способу життя та включити України в світову велоспільноту. Їзда на велосипеді допомагає підтримувати хорошу фізичну форму, продовжує життя, сприяє виробленню “гормону щастя” та дозволяє щодня отримувати нові емоції і неймовірний заряд енергії, дає можливість вільного пересування по міських вулицях (що особливо актуально для жителів мегаполісів). Але для цього необхідна відповідна інфраструктура, яка включає в себе вело доріжки, вело парковки, вело сервіси, відповідні законодавчі акти та загалом муніципальну підтримки. Дане дослідження починалось до повномасштабного вторгнення Росії і аналізувало ситуацію, яка складалась в мирний час, як і розраховане на мирний час розвитку міст України. В статті проаналізовано муніципальну політику міст, в яких приділяється значна увага вело інфраструктурі, пропагується пересування на велосипедах та об’єкти даної інфраструктури. Зроблена спроба сформулювати фактори, які сприяють появі велосипедних мереж в містах та функціонального наповнення велосипедного центру, як одного з важливих елементів даних мереж.
Гудзь С.М. (2023) Бакалаврська робота «Велоцентр у м. Тернопіль». Архів кафедри АП НУ « Львівська політехніка»
Державна стратегія сталого розвитку “Україна 2020”, затверджена Указом Президента №5/2015 “Про Стратегію сталого розвитку "Україна - 2020" від 12.01.2015,
ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» БУДСТАНДАРТ України 2019
Постанов Кабінету Міністрів України від 29.06.2011 № 707 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку в Україні спортивної та туристичної інфраструктури у 2011-2022 роках»
Бондаренко І. (2020) Потреба у розвитку вело транспорту та перешкоди до її реалізації у містах та регіонах України. Дослідження. Київ 2020
Бондаренко І., Прокопенко В., Шененко М., Шульга К. (2021) Огляд іноземних велосипедних стратегій. Київ.
Чернишова О.С. (2019) Дисертація Формування мережі велосипедного транспорту в містах з низьким рівнем його використання. ХНАДУ, [online] доступно: https://www.khadi.kharkov.ua/uploads/media/dis_Chernyshova. (дата звернення 26.08.2023).
NL Architects (2004, конкурсний проект). LEONARDO PLAZA COO. [online] доступно: http://www.nlarchitects.nl/slideshow/110 (дата звернення 26.08.2023).
AWP, office for territorial reconfiguration (2014, конкурсний проект). Cycle Centre Lookout for Newcastle's Malmo Quay. [online] доступно: https://www.archdaily.com/573601/awp-designs-cycle-centre-lookout-for-newcastle-s-malmo-quay (дата звернення 26.08.2023).
The Klassnik Corporation (2016, конкурсний проект). Cycle Hub Community Building. [online] доступно: https://www.klassnik.com/index.php/portfolio-item/cycle-hub-community-building-cafe-artists-studios-and-co-working-space-leyton-jubilee-park-architecture/ (дата звернення 26.08.2023).
EFFEKT (2016). GAME StreetMekka Esbjerg. [online] доступно: https://www.effekt.dk/gameesbjerg (дата звернення 26.08.2023).