Цифрова революція докорінно змінює підходи до управління знаннями, зумовлюючи необхідність трансформації організаційних структур та бізнес-процесів. У статті підкреслено важливість інтеграції цифрових технологій у процеси управління знаннями. Досліджено вплив цифрових технологій на ефективність обміну знаннями, організаційну адаптивність та інноваційність компаній. Описано етапи переходу від традиційних ієрархічних моделей управління до гнучких мережевих структур, дотримання послідовності яких забезпечить стабільність базових бізнес-процесів під час поступового переходу до мережевих принципів організації, одночасно розвиваючи культуру та інфраструктуру, необхідні для ефективного функціонування горизонтальних структур у цифровому середовищі. Розроблено механізм трансформації ієрархічних організаційних структур у гнучкі мережеві моделі управління бізнес-діяльністю. Запропоновано схему взаємозв’язків між класичними та інноваційними концепціями освіти дорослих. Висвітлено підходи до інтеграції новітніх технологій у систему управління знаннями, які сприятимуть підвищенню конкурентоспроможності підприємств у цифрову епоху.
1. Вартанова О. В. Компетенція як об’єкт стратегічного управління знаннями підприємства. Соціально-трудові відносини: теорія та практика. 2015. № 1. С. 36–45. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/stvttp_2015_1_5
2. Гринкевич С. С., Зюзіна О. О. Формування нової парадигми управління знаннями. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. Серія Економічні науки. Вип. 8. Частина 2. С. 182–185.
3. Захарчин Г., Любомудрова Н., Панас Я. Основні аспекти управління знаннями в сучасних умовах. Підприємництво та інновації, 2020. (12), С. 108–112. URL: https://doi.org/10.37320/2415-3583/12.18
4. Коба Н. В. Підходи до формування стратегії управління знаннями на підприємстві. Інвестиції: практика та досвід. 2010. № 12. С. 37–39. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/12_2010/12.pdf
5. Корольков В. В., Соріна О. О., Тельчаров Е. А. Управління знаннями при реалізації стратегії іннова-ційного оновлення підприємства. Ефективна економіка. 2021. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9529. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.11.71
6. Пан Л. В., Сисенко Η. В., Абрамович О. К. Концепція управління знаннями як новий напрям менеджменту організацій. Наукові записки. 2004. Том 30. Економічні науки. С. 97–102.https://ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/0aa125f5-2e84-4dfd...
7. Пікалов В. Л. Управління знаннями як нова функція управління корпораціями. Академічний огляд. 2009. № 2. С. 106–111. https://acadrev.duan.edu.ua/images/PDF/2009/2/15.pdf
8. Приймак В. Стратегії КМ-орієнтованих організаційних змін. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2011. № 121–122, С. 66–72.
9. Ситник Й. С. Управління знаннями як складова процесу інтелектуалізації систем менеджменту підприємств. Економіка і суспільство. 2017. Вип. 8. С. 354–360. https://economyandsociety.in.ua/journals/8_ukr/62.pdf
10. Смолінська Н. В., Грибик І. І. Управління знаннями як інструмент забезпечення інноваційного розвитку підприємства Проблеми формування та розвитку інноваційної інфраструктури: європейський вектор– нові виклики та можливості. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. С. 248–255.https://ena.lpnu.ua/handle/ntb/32213
11. Шабайкович В. А., Григор’єва Н. С., Сорочак О. З. Інноваційна комп’ютеризована система управління навчальним процесом. Соціально-економічні дослідження в перехідний період. Механізми реалізації регіональної політики: зб. наук. праць). Вип. 2 (ХL) / НАН України. Інститут регіональних досліджень. Редкол.:відп. редактор академік НАН України М.І. Долішній. Частина 2. Львів, 2003. С. 273–279.
12. Шимановська-Діанич Л. М., Лозова О. В. Управління знаннями на підприємстві: моделі, етапи та технології. Економіка: реалії часу. 2023. № 4(68). С. 76–82. https://economics.net.ua/files/archive/2023/Nо4/76.pdf
13. Alavi, M., & Leidner, D. E. Review: Knowledge management and knowledge management systems:Conceptual foundations and research issues. MIS Quarterly, 2001, 25(1), 107–136.
14. Argyris, C., & Schön, D. A. Organizational Learning II: Theory, Method, and Practice. Addison-Wesley.1996.
15. Bloom, B. S., Krathwohl, D. R., & Masia, B.B. Taxonomy of educational objectives: the classification of educational goals. New York, Longman, 1984. 196 р.
16. Brusilovsky, P., & Peylo, C. Adaptive and intelligent web-based educational systems. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 2003, 13, 159–172.
17. Brynjolfsson, E., & McAfee, A. The second machine age: Work, progress, and prosperity in a time of brilliant technologies. Plassen, NY: WW Norton & Company, 2014.
18. Chesbrough, H. Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Harvard Business Press, 2003.
19. Downes, S. Connectivism and Connective Knowledge: Essays on meaning and learning networks. National Research Council Canada. 2012. https://www.downes.ca/files/books/Connective_Knowledge-19May2012.pdf
20. G. von Krogh. Artificial intelligence in organizations: New opportunities for phenomenon-based theorizing. Academy of Management Discoveries, 2018, 4(4), 404–409.
21. Jarvis, P. Lifelong Learning. A social ambiguity. Jarvis, P. (ed.), The Routledge International Handbook of Lifelong Learning. London, Routledge, 2009, pp. 9–18.
22. Lombardo, M., & Eichinger, R. Career Architect Development Planner. Lominger Limited, 1996. 767 p.
23. Marston, S., Li, Z., Bandyopadhyay, S., Zhang, J., & Ghalsasi, A. Cloud computing: The business perspective. Decision Support Systems, 51(1), 2011, 176–189.
24. Massa, L., Tucci, C. L., & Afuah, A. A critical assessment of blockchain applications for knowledge management. Journal of Business Research, 2021, 124, 676–688.
25. McAfee, A. Enterprise 2.0: The dawn of emergent collaboration. MIT Sloan Management Review, 2006, 47(3), 21–28.
26. Mezirow, J. A Critical Theory of Adult Learning and Education. Adult Education, 1981, 32, No. 1, 3–24.
27. Nonaka, I., & Takeuchi, H. The Knowledge-Creating Company – How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation, New York, Oxford University Press, 1995.
28. Savage Ch. M. Fifth Generation Management: cocreating through virtual enterprising, dynamic teaming and knowledge networking. – Butterworth-Heinemann, 1996. Edition 2, 341 p.
29. Senge P. M. The Fifth Discipline: The Art & Practice of The Learning Organization. Doubleday Business, 1990.
30. Siemens, G. Connectivism: A knowledge learning theory for the digital age? Educational Technology, 2017, 57(1), 3–10. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00131725.2016.1267034
31. Teece, D. J., Pisano, G., & Shuen, A. Dynamic capabilities and strategic management. Strategic Management Journal, 1997, 18(7), 509–533.
32. Thomas H. Davenport, Laurence Prusak Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Harvard Business Press, 1998. 199 р